![]() |
![]() |
Brouk, Caddy, Derby, Golf, Jetta, LT, Passat, Polo, Scirocco, Transporter, ... | µCHAT: Přístup do µChatu je omezen jen pro přihlášené uživatele! |
![]() |
![]() |
Brouk, Caddy, Derby, Golf, Jetta, LT, Passat, Polo, Scirocco, Transporter, ... | µCHAT: Přístup do µChatu je omezen jen pro přihlášené uživatele! |
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
N | N | 3 | N | |||
5 | N | 7 | 8 | S | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | N | 16 | S | 18 |
NS | N | N | 22 | NS | S | S |
N | S | 28 | S | 30 | ||
N = Narozeniny S = Svátek A = Akce, upozornění |
Motor 1.8L DS | |
---|---|
![]() ![]() Uživatel Donator ![]() Příspěvků: 30 Bydliště: Hrobce Kraj: Ústecký ![]() P.A.S.: 3 Auta: Passat 32b Variant 1.6 D JK Passat 32b 1.8 DS OFFLINE | |
Vytvořeno: 2018-10-28 19:09:19 :: Počet reakcí na téma: 20 Naposledy upravil: Chupachups 2018-10-28 19:10:31. Celkem upraveno: 1x | |
Repase motoru DS, VW passat B2, karburátor, 1.8L a 66Kw. V průběhu zimy, když vše půjde podle plánu, bych zde rád pro zajímavost uváděl postup a fotodokumentaci repase a jisté optimalizace motoru. Jedná se o motor řady EA827, osmi ventilový jedno vačkový motor, vrtání 81mm, zdvih 86,4mm, stupeň komprese 10:1. O přípravu směsi se stará karburátor Pierburg 2E2. Stav motoru: Motor běží a i poměrně hladce. Ovšem otáčky volnoběhu jsou i po zahřátí vysoké, kolem 2000ot/min. To značí problém v karburátoru popř. v podtlakových hadicích ovládání karburátoru. Dále po přidání plynu a zvýšení otáček sepne bzučák tlaku oleje. Motor, zdá se maže a v je v něm vysoká hladina oleje (přelito kvůli dlouhodobému odstavení). Obě závady jsem zatím nijak neřešil, nekontroloval jsem ani veškeré zapojení ani čidla. Nechám si je nakonec až bude motor zpět ve voze, popřípadě se vyřeší samy v průběhu prací ![]() | |
...Kdo nepadá, jezdí pod svoje možnosti... | |
![]() |
Odpověď v: Motor 1.8L DS | |
---|---|
![]() ![]() Uživatel Donator ![]() Příspěvků: 30 Bydliště: Hrobce Kraj: Ústecký ![]() P.A.S.: 3 Auta: Passat 32b Variant 1.6 D JK Passat 32b 1.8 DS OFFLINE | |
Zasláno: 2019-11-18 21:24:42 | |
Tak po delší době pokračování. Plán byl jasný, odlehčit ojnice, vyleštit je a všechny čtyři vyvážit s přesností na jeden gram. Jak uz to tak bývá teorie se čte dobře ale uvést to do praxe bývá obtížnější. Bylo v plánu vyvážit samostatně oko ojnice, hlavu ojnice a nakonec celou ojnici. Po dvoudenním přemýšlení a zkoušení uchycení ojnic tak aby šli vážit mi došlo, že nejsem schopen s dostatečnou přesností oko ojnice zvážit. při jakémkoliv posunutí váha ukazovala jinou hodnotu a to i v řádu desítek gramů... ![]() Tak jsem se nakonec smířil s vyleštěním a vyvážením celých ojnic. | |
...Kdo nepadá, jezdí pod svoje možnosti... | |
![]() |
Odpověď v: Motor 1.8L DS | |
---|---|
![]() ![]() Uživatel Donator ![]() Příspěvků: 30 Bydliště: Hrobce Kraj: Ústecký ![]() P.A.S.: 3 Auta: Passat 32b Variant 1.6 D JK Passat 32b 1.8 DS OFFLINE | |
Zasláno: 2019-11-18 21:59:24 | |
Jenže ona to nakonec také nebyla žádná sláva. Viz. fotka. Předposlední řádek jsou váhy před a poslední po úpravě. Samozřejmě místo toho abych začal tou nejtěžší ojnicí a zbylé upravil podle ní, jsem začal ojnicí číslo jedna. Výsledná váha celé ojnice i s matkami vyšla 627g. Až poté jsem se pustil do nejtěžší ojnice číslo tři. Ovšem po výrazně větším obroušení než byla ojnice první se mi nepodařilo k cílové váze přiblížit. Konečných 631g byl kompromis kdy už se mi nechtělo více zasahovat do materiálu. Přesný opak byl ojnice číslo dvě kde po obroušení nedokonalostí po odlévání a vyleštění povrchu stojiny ojnice váha ukázala 628g. Takže ve výsledku jsem se do tolerance 1g rozdílů vah mezi ojnicemi nedostal. Rozdíl jsem jen snížil z původních 6g na 4g mezi nejlehčí a nejtěžší. Po dni práce odlehčeno 20g z rotačních hmot motoru. ![]() ![]() | |
...Kdo nepadá, jezdí pod svoje možnosti... | |
![]() |
Odpověď v: Motor 1.8L DS | |
---|---|
![]() ![]() Uživatel Donator ![]() Příspěvků: 30 Bydliště: Hrobce Kraj: Ústecký ![]() P.A.S.: 3 Auta: Passat 32b Variant 1.6 D JK Passat 32b 1.8 DS OFFLINE | |
Zasláno: 2019-11-18 22:10:34 | |
Přišel čas na montáž pístních kroužků a následnou montáž zpět do motoru... | |
...Kdo nepadá, jezdí pod svoje možnosti... | |
![]() |
Odpověď v: Motor 1.8L DS | |
---|---|
![]() ![]() Uživatel ORGA-TEAM ![]() Příspěvků: 318 Bydliště: praha Kraj: Praha ![]() P.A.S.: 14 Auto: gogopassat B2 1.9 D TDI OFFLINE | |
Zasláno: 2019-11-25 18:22:39 | |
ahoj,jdeš do toho pěkně,mám pár otázek vyhonoval jsi blok ? jak velký má smysl u sériového motoru takováhle úprava ojnic ? nebo plánuješ i úpravu hlavy -snížení,větší ventily,tvrdší pružiny,jinou vačku ,vyleštění kanálů ? bude nové olejové čerpadlo ? budeš odlehčovat a vyvažovat setrvák? budeš dávat jiné sání + 2xwéber 45 a více ? jaký čekáš výkon? | |
![]() |
Odpověď v: Motor 1.8L DS | |
---|---|
![]() ![]() Uživatel Donator ![]() Příspěvků: 30 Bydliště: Hrobce Kraj: Ústecký ![]() P.A.S.: 3 Auta: Passat 32b Variant 1.6 D JK Passat 32b 1.8 DS OFFLINE | |
Zasláno: 2019-11-27 13:03:41 Naposledy upravil: Chupachups 2019-11-27 13:07:46. Celkem upraveno: 1x | |
Zdravím, ne blok jsem nehonoval, jen kontroloval opotřebení. Celá úprava je spíše jen takové hraní si v garáži a sbírání zkušeností a porovnání s načtenou teorií. A úpravě toho, na co neměli při sériové výrobě čas. Zrovna například u těch ojnic jsem čekal, že úprava bude jednoduší, přesnější a výraznější. Vyvážení by mělo snížit mechanické ztráty motoru a leštění povrchu zlepšit únavovou pevnost ojnice. Ale vzhledem k provedení a k použití původních ojnic bych řekl že je efekt nulový. Nehledě na rozdíl váhy jednotlivých pístů u které ani nebylo jak upravit vzhledem k mým nulovým zkušenostem. Na hlavu se pomalu dostávám, ventily zůstanou původní jen očištěné, zabroušené. budou se leštit a lícovat kanály sání a výfuku, a svody. V budoucnu bych chtěl ostřejší vačku 268° nebo 272° u kterých se dají ještě použít sériové pružiny. Teda jestli si na tu vačku někdy našetřím. ![]() Na setrvačník si netroufnu a asi ani nemám kde. Karburátor zůstane původní 2e2 v úvahu připadá jen pozdější přetryskování kvůli slazení s ostrou vačkou. Konečný výkon bude stačit na hodnotě 67kw jen abych mohl říct že mám víc než brácha v Audi 80 Coupe s motorem JN ![]() ![]() Navíc oproti mému dieselovému Variantu na denní ježdění to bude i v sérii raketa s o polovinu větším výkonem ![]() ![]() | |
...Kdo nepadá, jezdí pod svoje možnosti... | |
![]() |
Odpověď v: Motor 1.8L DS | |
---|---|
![]() ![]() Uživatel Donator ![]() Příspěvků: 30 Bydliště: Hrobce Kraj: Ústecký ![]() P.A.S.: 3 Auta: Passat 32b Variant 1.6 D JK Passat 32b 1.8 DS OFFLINE | |
Zasláno: 2019-11-27 13:31:09 | |
...Kdo nepadá, jezdí pod svoje možnosti... | |
![]() |
Odpověď v: Motor 1.8L DS | |
---|---|
![]() ![]() Uživatel Donator ![]() Příspěvků: 30 Bydliště: Hrobce Kraj: Ústecký ![]() P.A.S.: 3 Auta: Passat 32b Variant 1.6 D JK Passat 32b 1.8 DS OFFLINE | |
Zasláno: 2020-02-11 14:19:35 | |
Tak po delší době přidávám další pokračování. Na řadě byla hlava motoru. Opět se ukázalo že je rozdíl mezi teorií, praxí ![]() Nakonec se tedy jednalo o vyčištění hlavy, zabroušení otřepů otvorů svíček. Slícování sacích a výfukových kanálů podle těsnění a obroušení otřepů a hranek po odlévání. Například u výfukových kanálků to bylo rozšíření na šířku u výstupu z hlavy asi 2mm. Do žádné výraznější úpravy jsem si nakonec netroufl. | |
...Kdo nepadá, jezdí pod svoje možnosti... | |
![]() |
Odpověď v: Motor 1.8L DS | |
---|---|
![]() ![]() Uživatel Donator ![]() Příspěvků: 30 Bydliště: Hrobce Kraj: Ústecký ![]() P.A.S.: 3 Auta: Passat 32b Variant 1.6 D JK Passat 32b 1.8 DS OFFLINE | |
Zasláno: 2020-02-11 14:40:29 | |
Další bylo očištění ventilů od usazeného karbonu. Chtěl jsem si vyzkoušet výměnu vodítek ventilů a při té příležitosti upravit vodítko sacího ventilu aby tolik nezasahovalo do průřezu sacího kanálku. Nakonec se mi povedlo sehnat rovnou kratší vodítko které bylo pro tento účel ideální. Výfuková vodítka zůstala pro jistotu stejně dlouhá jelikož jsou více namáhány teplem. Náhradní vodítka mají navíc kroužek který dle měření určuje správnou polohu montáž tedy nebyla nijak složitá. Následovalo zalapování ventilů, kontrola sedel, vyčištění a kompletace hlavy. | |
...Kdo nepadá, jezdí pod svoje možnosti... | |
![]() |
Odpověď v: Motor 1.8L DS | |
---|---|
![]() ![]() Uživatel Donator ![]() Příspěvků: 30 Bydliště: Hrobce Kraj: Ústecký ![]() P.A.S.: 3 Auta: Passat 32b Variant 1.6 D JK Passat 32b 1.8 DS OFFLINE | |
Zasláno: 2020-03-24 16:05:54 | |
Dalších pár fotek z kompletace a montáže výměníku olej-voda. ![]() | |
...Kdo nepadá, jezdí pod svoje možnosti... | |
![]() |
Odpověď v: Motor 1.8L DS | |
---|---|
![]() ![]() Uživatel Donator ![]() Příspěvků: 30 Bydliště: Hrobce Kraj: Ústecký ![]() P.A.S.: 3 Auta: Passat 32b Variant 1.6 D JK Passat 32b 1.8 DS OFFLINE | |
Zasláno: 2020-05-27 11:54:13 | |
...Kdo nepadá, jezdí pod svoje možnosti... | |
![]() |