Náš partner pro povinné ručení pojišťovací auto makléř. www.auto-makler.cz
>>> více ... <<<
de vlajka Dnes je: sobota 20.04.2019 :: Svátek má: Marcela, zítra: Alexandra   
VW OLDIES CLUB
Přihlásit se Uživatelské jméno: Heslo:
Registrace :: Ztracené heslo
Pro správné a funkční přihlášení je nutné mít ve svém prohlížeči zapnuté cookies!! Jak zapnout cookies?
Brouk, Caddy, Derby, Golf, Jetta, LT, Passat, Polo, Scirocco, Transporter, ... µCHAT: Přístup do µChatu je omezen jen pro přihlášené uživatele!
 
Úvodní strana VW OLDIES CLUB Srazy STAŘEŠINEK Fórum Články Fotogalerie Kalendář Uživatelé Odkazy Kontakt VW Oldies on Google+ VW Oldies on FACEBOOK

Jiné weby

Náhodné foto

Návštěvy

ONLINE: 3

DNES: 33
CELKEM: 693585

Web spuštěn 20.1.07 22:00
Na nové adrese: 11.1.08 1:00

Uživatelé

Registrováno: 653
Přítomno: 0
Nejnovější: Pasa222

ONLINE UŽIVATELÉ:

Rekordy návštěv:
Zároveň připojeno: 257
Za 1 den: 766
Zároveň přihlášených členů: 13

když se daří....

Je to již nějaký čas, kdy jsem si domů přivezl motor 1.6TD, který měl nahradit ten můj stávající. Nějaký čas bohužel ležel ladem, ale ke konci roku 2007 na něj konečně přišla řada....


Je to již nějaký čas, kdy jsem si domů přivezl motor 1.6TD, který měl nahradit ten můj stávající. Nějaký čas bohužel ležel ladem, ale ke konci roku 2007 na něj konečně přišla řada. S ohledem na to, že jsem chtěl mít do budoucna dlouhodobě klid, jsem nakoupil nové vše, co se dalo. Všechna těsnění, kroužky, šály, ventily...

Po rozebrání motoru jsme v autodílně zjistili, že většina věcí je OK, ale jak jsem říkal, jistota je jistota. Motor se pomalu, ve volných chvílích začal skládat dohromady. Opravdu pomalu, původně to vypadalo, že ještě v roce 2007 už bude jezdit, ale vše se protáhlo až do února 08.

Start proběhl naprosto v pořádku, krom maličkosti, že našla nafta do 3.válce. Za to mohl naštěstí jen povolený element na čerpadle. Protože jsem dělal pár úprav v elektrice, dolaďoval jsem poslední drobnosti, když jsem si všiml podezřelého zvuku od motoru.

Při výměně mtooru v autě se zřejmě někde motor o něco opřel a odnesla to kladka, prohnul se límec, ten vyhodil a potrhal rozvodový řemen. Naštěstí jsem si toho všiml včas, takže řemen nestačil nikde přeskočit ani se roztrhnout. Výměna byla rychlá a už to frčelo

V květnu mě začal trápit velký úbytek oleje, který způsobilo vadné gufero na klikovém hřídeli, samozřejmě to vzadu, u spojky. Musel se však vyměnit i domeček gufera, stávající byl prasklý a zřejmě oleji také pomáhal ven.

Po této opravě to papalo oleje již míň, ale byl ještě problém ve strženém závitu výpušťáku olejové vany. Ale to nebylo nic hrozného. Dlaší významný problém nastal před srazem VW Stařešinek, kdy jsem při kontrole zjistil, že vstřikovací čerpadlo má velkou vůli na hřídeli. Čerpadlo bylo to jediné, do kterého jsem neinvestoval před oživením motoru, mechanik mě přesvědčil, že bude určitě OK, měl ho předtím na autě táta a tam bylo po repasi (jenže už hodně dlouho ).

Těsně před srazem jsem získal jako nouzovku čerpadlo z 1.9D. Jet se s tím dalo celkem pěkně. Ale tehdy už jsem pociťoval, že motor není v nejlepší kondici. Dost hulil a do sání šlo příliš oleje. Dojet jsem ale dojel všude, ačkoliv za častého dolévání oleje.

Po návratu jsem si našel chvilku na výměnu čerpadla za zrepasované původní. A s tím začly další velké problémy. motor HODNĚ kouřil a začaly se ozívat velmi ostré zvuky ťukání. Tehdy jsem se chystal na cestu za Volkswagengirl, tak jsem musel nakonec jet vlakem.

Při nejbližší příležitosti jsem pak auto odvezl do servisu, sundala se hlava a zjistilo se, jsou špatné kroužky na 2. a 3. válci a na 1. už taky nebyly 100%. (Zjištěno zkouškou "nalít naftu do válců"). Kroužky se vyměnily (na 2. a 3. válci byly stírací kroužky sjeté na maximum, chyběla už drážka). Zároveň jsem opravil závit na olejové vaně (vybrousit stávající "trubku se závitem" a navařit odpovídající matku).

Motor jsem složil, nastartoval a jak to panečku fungovalo. Jen se asi 2x ozvalo ono ostré ťukání, ale to pak naprosto ustalo. I vydal jsem se s opraveným motorem opět za Volkswagengirl, ale u Stříbra už jsem byl bez oleje. Nalil jsem do motoru rezervu, kterou jsem s sebou měl a natěsno dojel do Plzně. Tam už mi bylo jasné, že mi někde olej hodně teče ven. Koupil jsem tedy "nějaký" olej a cestou doléval a doléval....

Cesta do Třeboně mě tedy vyšla na 12 litrů oleje. Působil jsem jako malá ekologická katastrofa. Za světla jsem zjistil, že ůproblém je v předním guferu klikového hřídele (pravděpodobně, druhá možnost je pohon olejové pumpy). Při odjezdu dom se situace ještě zhoršila. To stačilo jen na volnoběh a olej tekl proudem. Nebudu to moc protahovat, cesta zpět byla velká ekologcká katastrofa a omlouvám se všem, kteří jeli za mnou, měli asi měkně namazané masky a čelní sklo . Dojel jsem za 20 litrů oleje... Na poslední kilometry mi olej stačil ještě pěkně namazat brzdy, takže jsem poslední kousek cesty dojel jen pomalu s brzdícím zadkem.

Dál to zatím pokračování nemá, auto stojí na dvoře, čeká až odmastím brzdy, doleji olej a dovezu do servisu. Každopádně ale začínám vážně úpřemýšlet o jiném motoru, tento jako by ke mě vůbec nechtěl... Kdybyste tedy věděli o nějakém 1.6TD (nejlépe z B3, dfejte mi vědět). Popřípadě i 1.9TD Ale rád bych jej nejdřív slyšel běžet... A pokud nevíte, tak jen držte palce...



EDIT 24.7.07
Vyvalilo se gufero pohonu olejového čerpadla, příčina nezjištěna, tajně doufám v blbou náhodu nebo přicpané odvětrání bloku. Držete palce


Naši partneři

Dostupnost podle Monitoring-serverů.cz
 
Copyright © VW OLDIES club o.s. :: V roce 2009 vytvořil Ferror - ferror( at )seznam.cz
Icons from: http://www.famfamfam.com , http://grafika.profitux.cz