Náš partner pro povinné ručení pojišťovací auto makléř. www.auto-makler.cz
>>> více ... <<<
de vlajka Dnes je: sobota 20.04.2019 :: Svátek má: Marcela, zítra: Alexandra   
VW OLDIES CLUB
Přihlásit se Uživatelské jméno: Heslo:
Registrace :: Ztracené heslo
Pro správné a funkční přihlášení je nutné mít ve svém prohlížeči zapnuté cookies!! Jak zapnout cookies?
Brouk, Caddy, Derby, Golf, Jetta, LT, Passat, Polo, Scirocco, Transporter, ... µCHAT: Přístup do µChatu je omezen jen pro přihlášené uživatele!
 
Úvodní strana VW OLDIES CLUB Srazy STAŘEŠINEK Fórum Články Fotogalerie Kalendář Uživatelé Odkazy Kontakt VW Oldies on Google+ VW Oldies on FACEBOOK

Jiné weby

Náhodné foto

Návštěvy

ONLINE: 3

DNES: 33
CELKEM: 693585

Web spuštěn 20.1.07 22:00
Na nové adrese: 11.1.08 1:00

Uživatelé

Registrováno: 653
Přítomno: 0
Nejnovější: Pasa222

ONLINE UŽIVATELÉ:

Rekordy návštěv:
Zároveň připojeno: 257
Za 1 den: 766
Zároveň přihlášených členů: 13

Historie Passatů

Vývoj Passatů od prvního kusu v roce 1973 do uvedení jednoho z nejnovějších modelů - B6 roce 2005


B1

Passat B1 , tov??rn?­ ozna?¨en?­ 32, ve sv?© pln?© kr??se

První Passat vyjel z továrny v Emdenu v březnu roku 1973. Jednalo se o tří- nebo pětidvéřový, na svou dobu neobvykle prostorný, hatchback s nabízenými třemi benzinovými motory o síle až 63kW. Inspirace pro vzhled tohoto vozu byla tehdy více než jasná- Audi 80. U osobních automobilů ve VW to bylo poprvé, kdy byl motor umístěn v předu a chlazen vodou. B1 tak nahradila vůz VW 411, se vzduchem chlazeným motorem vzadu, a dvěma zavazadlovými prostory. Zhruba po roce pak přibyla další karosářská verze - variant (kombi). 3 roky od počátku výroby pak z linek továrny sjel miliontý vůz. V roce '77 pak došla řada na facelift. Passat dostal oplastování na nárazníky a došlo také na drobné změny v interiéru. Výroba končila v roce 1980 s počtem vyrobených vozů cca 2,6milionu.

I nastoupila další řada,
B2

32B neboli B2

Tento model se již přestal "o3,14čit" po audi a dostal elegantní a důstojně působící vzhled a mnoho technických vylepšení (např. podélná zadní náprava). Tentokráte se provedení Variant vyrábělo hned od začátku a zaznamenalo velký úspěch. Ostatní karosářské provedení již takový úspěch neměla. Variant se proslavil jako velmi kvalitní prostorný pracant, však jich také mnoho ještě dnes potkáte a málokterý majitel si bude stěžovat. Novinkou mezi karoseriemi bylo provedení se stumňovitou zádí (označováno jako limusine) - s vlastním názvem SANTANA. Santana s divnou maskou Některé santany dostaly lehce pozměněnou příď (jiné plasty nárazníků, hlavní světla bez mlhovek, ale s blinkry). V Evropě se santana moc neujala, spíše je k vidění v asijských zemích, kde se vyrábí dodnes pod označením Santana 3000.

V roce 1985 pak došlo na facelift. Passaty dostaly větší, široké plastové nárazníky, jinou masku (a s tím související mlhové světlomety). Byly přidány nové motory s obsahem až 2,2l a maximální rychlost se vyšplhala na krásných 200km/h.

V březnu 1988 končí VýROBA B2 s krásným počtem přes 4 miliony celkem vyrobených Passatů.

V únoru 1988 započala výroba další řady,
B3

B3 (35i) odli??uj?­c?­ se svou plnou maskou

Tyto již neměly v karosářském provedení hatchback (se splývavou zádí), ale pouze limuzíny nebo varianty. Tipickým znakem těchto passatů je plná maska, kdy je vzduch k chladiči nabírán pod nárazníkem a vzduch sání motoru saje za znakem VW v masce vozu. Inženýři z VW velmi chytře zvětšili vnitřní prostor, když motor umístili napříč (Oproti B2 přibylo spousta místa pro nohy cestujícíhc na zadních sedadlech, ale po přesednutí z B2 řidič neví, kde to auto má čumák - pozn.autora). Tyto vozy, v provedení variant, se staly obrovským hitem. Byl to takřka jediný opravdu velmi prostorný a zároveň vzhledově velmi povedený Combi na trhu. Od dob B3 se passat řadí do vyšší střední třídy, passat si to vybojoval

Opět do těchto vozů přibylo pár dalších motorů. Za zmínku stojí např. 1.9TD, a vidlicový 6-ti válec s velmi malým rozevřením válců (15°) s obsahem 2.8l a výkonem 128kW. Ten umožnil Passatům rychlost až 224km/h (Variant 216km/h)

B4

B4 - de-facto facelit od B3, VW se vr??til zp?¬t k m?¸?­??kovan?© masce chladi?¨e

Tento vůz je vlastně faceliftem B3, proto se někde lze dočíst, že jde o třetí generaci passatů, ale oproti B3 je zde změn více, než pouze návrat k masce s mřížkou. Vyrábět se začal v roce 1993, výroba začala v den 20.výročí započetí výroby passatů. Tato řada vozů přinesla passatům plusy především v sériové bezpečnostní výbavě, kde passat dostal 2 airbagy a ABS.


V roce 1996 pak přišla na řadu
B5

Prvn?­ vaj?­?¨kovit?? karoserie passat??. B5

Postup doby něco stojí a na tomto voze je to velmi patrné. Zmizela už jakákoliv hranatost starších modelé a B5-ky se vdaly novou cestou nadčasového designu. Ubylo užitného prostoru, přibyla však prestiž, elegance a aerodynamika. A samozřejmě cena.

Zatímco B2-ky byly "výkonné" s motory 66kW, zde motory o tomto výkonu jsou ty nejslabší. Za zmínku z nejsilnějších stojí určitě ž-ti válec 2,8l s 30ventily a sílou 148kW!

Rok 1998 pak těmto vozům dal do vínku další novinku - koncernové TDI s vlastním vstřikováním, tzv. Pumpe-düse (pro každý válec samostatný celek vtřiku a vysokotlakého vstřikovacího čerpadla. O rok později dostává passat do sériové výbavy i ESP.


Facelift od B5. N?¬k??m ozna?¨ov??no jako B6, jin??mi (a asi v?¬t??inou) jako B5,5

V roce 2000 byl tomuto vozu proveden facelift (B5 s faceliftem označováno často též jako B5,5). Změny se dotkly obou konců vozu. Passat dostal do sériové výbavy klimatizaci. Dosadadní turbodiesly byly nahraženy 1,9TDI PD ve verzích 74kW a 96kW. Špičkou v motorové výbavě se stal čtyřlitrový W8 s úžasnými 202kW.

Pár změn přinesl ještě vstup normy EURO4, kdy byl navýšen výkon motorů. V roce 2003 dostaly passaty boční blikače i do zrcátek. Tento rok byl vyroben i 12-ti miliontý passat. Konec výroby přišel ke konci roku 2004 a na počítadle u vrat továrny již bylo přes 13 milionů passatů.

B6

A toto je nejnov?¬j???­. Zmatky od B5,5 tomuto vozu op?¬t d??vaj?­ 2 ozna?¨en?­. N?¬kto ?¸?­k?? B6, jin?? B7

V únoru 2005 se v Hannoveru (a asi o měsíc později v Ženevě) světu ukázala B6-ka. Sotva si lid uvykl na vymykající se (oproti starším modelům) tvary B5, přišlo toto se zcela nováým a zajímavým designem. Tentokrát již nelze hovořit o autě pro velkou rodinu a její cesty na vzdálenou chatu, tyto vozy jsou spíše předurčeny pro "velká zvířata."

Mohl bych se sice rozepisovat o všemožných vymoženostech, které v tomto autě najdete a o jednotlivých motorech a výbavách, ale už mě bolí prsty, proto to vezmu jen skokem a zmíním ty dle mého názoru nejzajímavější. Zajímavým řešením je start tlačítkem, systém KESSY (Keyless Entry Start and Exit System) - pro odemčení vozu se již neužívá klíček, stačí mít v kapse bezkontaktní jednotku a pak už se jen dotknout dveří. Systém samozřejmě hlídá, aby nešlo odemknout, pokud je jednotka položena na střeše a také se auto nezamkne pokud je jednotka uvnitř vozu. Další zajímavostí je aktivní tempomat přispůsobující se dopravní situaci, zabudovaný GSM telefon, rozhraní bluetooth pro lepší řešení handsfree. Ještě bych zmínil použití LED-diod pro koncová světla a blikače, spojené s funkcí automatického zapnutí výstražného blikače při činnosti ABS delší než 2s nebo při deceleraci větší než 7m/s.



Ještě jedna poznámečka - tak jako někteří označují PASSAT B4 za 3.generaci passatů, mnoho dalších označuje Passat B5 facelift (B5,5) za B6 a B6 přejmenovali a B7. Je záležitost každého zvlášť, ale lidé, kteří se zabývjí servisem či prodejem dílů na passaty od B5, mají mnoho zkušeností s těmi, kteří od nich něco chtějí na B6 a pak z nich vyleze rok výroby 2001 . A to potěší, když už byl mezitím objednán díl na B6...


Naši partneři

Dostupnost podle Monitoring-serverů.cz
 
Copyright © VW OLDIES club o.s. :: V roce 2009 vytvořil Ferror - ferror( at )seznam.cz
Icons from: http://www.famfamfam.com , http://grafika.profitux.cz