![]() |
![]() |
Brouk, Caddy, Derby, Golf, Jetta, LT, Passat, Polo, Scirocco, Transporter, ... | µCHAT: Přístup do µChatu je omezen jen pro přihlášené uživatele! |
![]() |
![]() |
Brouk, Caddy, Derby, Golf, Jetta, LT, Passat, Polo, Scirocco, Transporter, ... | µCHAT: Přístup do µChatu je omezen jen pro přihlášené uživatele! |
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
N | N | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | N |
13 | 14 | 15 | 16 | N | 18 | S |
S | 21 | S | 23 | 24 | N | 26 |
27 | S | |||||
N = Narozeniny S = Svátek A = Akce, upozornění |
VW Typ 4 byl následníkem vozu Typ 3, představeným na Pařížském autosalonu v roce 1968. Typ 4 byl větší oproti Typu 3 a se silnějšími motory (1,7 a 1,8 oproti 1,5 a 1,6 u Typu3) Vozy 411 a 412 byly posledními auty koncernu VW se vzduchem chlazeným motorem (kromě T2 vyráběné se vzduchem chlazeným motorem až do r. 1983 v Brazílii)
411 byl vyráběn v letech 68-72 s motorizací 1.7, 4 rychlostní manuální převodovkou (volitelně 3 rychlostní automat). Vyráběny byly verze: 2-dveřový sedan 3-dveřové kombi 4-dveřový sedan Délka vozu byla 4553mm, šíře 1675mm a výška pro oba typy stejná byla 1475. Váha se pohybovala v rozmezí 1020kg (2dvéřový sedan) až po 1120kg (variant).
412 byl vyráběn v letech 72-74, motor měl obsah 1.8, převodovky převzaty z typu 411. Délka byla 4583mm, šířka 1675mm a rozvor 2500mm. V konstrukci 411-412 bylo několik novinek oproti Brouku nebo Typu 3 - McPhersony na přední nápravě, zadní zavěšení s vinutými pružinami. Pro vozy s manuální převodovkou byla poprvé použita kapalinou ovládaná spojka. Další novinkou bylo použití plnně automatické převodovky, která byla přepracována a vylepšena z typu, který byl zkoušen na několika exemplářích Typu 3. 411 byl zároveň prvním vozem koncernu v provedení sedan se 4-mi dveřmi. Zajímavostí konstrukce bylo umístění baterie pod sedadlem řidiče. Vytápění vozu bylo vyřešeno zabudováním nezávislého benzínového topení Eberspächer BA4, které bylo přístupné pod panelem zadního okna.
Vůz 411 byl zprvu dodáván s dvojitým karburátorem, který byl v roce 1969 nahrazen vstřikovací jednotkou, kdy z původních 68K se zvýšil výkon na 80K. Vozy se vstřikováním měly za názvem příponu E. Mimochodem, vůz 411E měl identický motor s vozem Porsche 914 modelového roku 1969. Vozy vyrobené v letech 1968-69 jsou poznatelné podle velkých jednoduchých předních světlometů. Po roce 69 byly montovány dvojité světlomety pod plexisklovým krytem, uložené v pozměněné přední masce.
Na přelomu roku 69-70 začala výroba typu 412 -vozidlo prošlo úpravou vzhledu. Byl použit výkonnější motor u kterého se ale výrobce vrátil ke koncepci zdvojeného karburátoru.
Veškeré snahy výrobce o popularizaci vozů byly neúčinné. Celkové počty prodejů vozu, lidově nazývaného "NOSÁL" (Nasenbär), byly výmluvné: celkem bylo vyrobeno pouze 367 728ks Typu 4, z čehož pouhých 117 110ks v USA, což bylo pro výrobce největším zklamáním. Hlavní příčinou tohoto stavu byla zejména cenová politika výrobce, jelikož v r.74 stál 412L (4dveř. Sedan) 10.995 DM, 412 LS dokonce 11.145DM, zatím co Opel Rekord 1,7 byl nabízen za 10.823 DM a Ford Consul 1,7 za 10.740 DM. Vše patrně zapříčinila doměnka oddělení marketingu ve smyslu "domácí vůz ve vyšší výrobní kvalitě si zasluhuje vyšší cenu." Německý trh byl ovšem jiného názoru, o trhu na území USA nemluvě a díky tomu se koncern pomalu ale jistě začal dostávat na hranici červených čísel ve statistikách prodeje.
Díky všem těmto událostem byla produkce vozů 411 a 412 ukončena v roce 1974 a na trh byl uveden nový 4 dveřový vůz-Passat B1
edit by Frood:
Na závěr snad ještě jedna zajímavost:
V rámci řady 411/412 vznikl také prototyp čtyřmístného kabrioletu, který je dnes k vidění ve sbírce karosárny Karmann v Osnabrücku. Vznikl v roce 1968 úpravou dvoudveřového modelu VW 411 s motorem 1679 cm3 a mimo jiné se vyznačoval bohatou výbavou a elektricky ovládanou střechou. Neměl bezpečnostní oblouk a to by jeden z důvodů, které zabránily jeho sériové výrobě.