Náš partner pro povinné ručení pojišťovací auto makléř. www.auto-makler.cz
>>> více ... <<<
de vlajka Dnes je: čtvrtek 28.03.2024 :: Svátek má: Soňa, zítra: Taťána   
VW OLDIES CLUB
Přihlásit se Uživatelské jméno: Heslo:
Registrace :: Ztracené heslo
Pro správné a funkční přihlášení je nutné mít ve svém prohlížeči zapnuté cookies!! Jak zapnout cookies?
Brouk, Caddy, Derby, Golf, Jetta, LT, Passat, Polo, Scirocco, Transporter, ... µCHAT: Přístup do µChatu je omezen jen pro přihlášené uživatele!
 
Úvodní strana VW OLDIES CLUB Srazy STAŘEŠINEK Fórum Články Fotogalerie Kalendář Uživatelé Odkazy Kontakt VW Oldies on Google+ VW Oldies on FACEBOOK

Jiné weby

Náhodné foto

Návštěvy

ONLINE: 20

DNES: 72
CELKEM: 894878

Web spuštěn 20.1.07 22:00
Na nové adrese: 11.1.08 1:00

Uživatelé

Registrováno: 662
Přítomno: 0
Nejnovější: Pajisb

ONLINE UŽIVATELÉ:

Rekordy návštěv:
Zároveň připojeno: 394
Za 1 den: 3402
Zároveň přihlášených členů: 13

Zachraňte vojína Ferrora

...o jedné záchranné operaci...


Tak o toto se nelze nepodělit. Ne snad z důvodu nějaké škodolibosti vůči panu adminovi, ale spíše jako snahu přiblížit i ostatním zážitek, který může potkat každého z nás/vás a který když už nic, svědčí o jednom zatím mírně opomíjeném aspektu našeho klubu. Totiž o vzájemné soudržnosti a schopnosti si navzájem pomoci na cestách a necestách.

Jak jste asi zaregistrovali v termínu 25.-27.6.2010 se na Slovensku v kempu Nitrianské Rudno konal menší sraz klubu. Na tento sraz vyrazili Milínek, Jarka, Ferror, Gogo, Fura, Kristus, Duronko apod. (jestli jsem někoho vynechal, počkejte si na článek o srazu od některého z účastníků – já se nakonec zúčastnit nemohl). Nejpozději v pondělí se rozjela většina do svých domovů, Ferror pokračoval dál na východ, neboť sraz spojil rovnou s dovolenou. Byl pro tuto příležitost vybaven a ve své „Multivaně“ si vezl i kolo, aby mohl podnikat krátké operativní vyjížďky po okolí.

Mimo jiné dorazil až do nejvýchodnější obce SR a vylezl i na nějaký „štít“ kousek od Gerlachovského. Stihnul i zavítat kousek do Maďarska a smůlu měl naštěstí až při zpáteční cestě.

Zkrátka a dobře, rovný týden po srazu, v neděli 4.7. mi od Ferrora dorazila SMS: „ALESI, NUTNE! KOUKNI PROSIM NA WEB, ZDA MAME V NITRE NEKOHO KDO POMUZE, DIKY. FERROR.“ Jednalo se o prasklé těsnění pod hlavou, takže jeho slovy: UŽ NEUJEDU ANI 1KM. Díky sekci na webu – pomoc na cestách i necestách – jsme naštěstí měli kontakt přímo v Nitře – a tím byl Romčo, tímto mu i za admina díky. Za jeho pomoci Ferror druhý den dotáhnul auto k jeho domu a protože i na Slovensku byl státní svátek, vydal se na putování po místních pamětihodnostech. Protože neměl tušení jestli auto i po koupi těsnění druhý den zprovozní, zmobilizoval mne a Drobka k záchranné odtahové operaci.


vyr?????­me 10:10

I s tím, že by auto nakonec zprovoznil, požádal nás, abychom i tak vyrazili, protože to neznamenalo, že dojede a od středy už by nebyla možnost pro něj jet. Drobek i já jsme museli do práce. Takže jsme rozjeli telefonáty a nakonec jsme sehnali vlek a začali shánět auto, který jej může táhnout. Vypomohl nakonec Milínek, který se dovolenkoval na chatě v Benátkách nad Jizerou a kolem desáté ráno jsme takto ve třech pro Ferrora vyrazili. Ferror mezitím informoval, že těsnění sehnal a začíná nastrojovat, nicméně ať pokračujeme, že nás kdyžtak zastaví či otočí na cestu zpět. Kousek před Brnem cca v poledne přišla SMS o úspěšném nastartování a i když se mu motor nezdál, rozhodl se vyrazit. Domluvili jsme se, že počkáme na hranicích v Hodoníně, kam jsme kolem druhé hodiny dorazili a zastavili sto či dvěstě metrů od hraniční „lajny“. Ferror se tou dobou prodíral ucpanou Trnavou a auto stále jelo. Cca za půl hodiny dorazil. Vzhledem k tomu, že auto stále jelo (i přes mírně vyšší teplotu vody) zvolili jsme plán B a rozhodli se Transportera nenakládat, ale pokračovat v koloně.


pauza v Hodon?­n?¬ kolem 14:00

Kousek před Slavkovem jsme se zastavili na oběd a pohodovým tempem s ještě jednou zastávkou pokračovali směr Kočí a Pardubice. Do Kočí k Drobkovi (stále po vlastní ose) jsme dorazili kolem osmé večer a následně jsem s Ferrorem a Milínkem vyrazil do Pardubic, kde se Milínek odpojil a vracel se domů.

Tímto díky také Drobkovi a Milínkovi za účast na operaci „ZACHRAŇTE VOJÍNA FERRORA“. Jirka nakonec u nás strávil zbytek dovolené a v sobotu ráno vyrazil k domovu, zdárně dojel, takže závěrem lze konstatovat, že i když záchranná výprava byla nakonec „zbytečná“ (na vlek jsme nenakládali), tak zbytečná být nemusela (jistota, že Téčko dojede nebyla) a Jirka byl aspoň rád, že měl nás jako zálohu.


?¨ek??n?­ na Godota...toti?? na Ferrora

Právě pro tyto účely sekci pomoc na cestách a necestách máme. Proto – i když nemůžete zařídit „dalekovzdálenostní“ odtah a pro někoho vyrazit – hlaste se tam, aspoň s pomocí odtahu na krátkou vzdálenost, půjčením nářadí, či sehnáním automechanika apod. Nevíte kdy se to může hodit a mít takovou vlastní asistenční službu není od věci. Nevíte kdy ji budete potřebovat.


a vyr?????­me zp?¬t v "kolon?¬"

Na závěr rekapitulace – ujeli jsme cca 450 km do Hodonína a zpět, Milínek ještě asi o dvěstě víc. Na cestě jsme strávili asi deset hodin – Milínek asi o tři víc . A Drobek se naučil řídit (a po stošedesáti km i řadit ) LTéčko.


VZÁJEMNÁ POMOC FUNGUJE aneb z pohledu zachráněného....

Ve stručnosti vám nyní popíšu, jak celá úžasná záležitost vypadala z pohledu mého

První problémy začaly ve městě Nové ZáMKY, kdy jsem poprvé zjistil, že jsem poněkud bez vody. Bylo to značné zdržení, ale vodu jsem dolil a v cestě pokračoval. Bohužel ne dlouho, brzy jsem byl opět na suchu a to jsem zůstal na silnici. Opět jsem dolil a dojel pár kilometrů do další vsi, kde jsem auto odstavil, nechal vychladnout, koupil vodu, dal si kafe a zjistil, že gumový O-kroužek na víčku expanzní nádobky je „vystřelený“, netěsnil. V drobné naději jsem doufal, že to je příčinou problému. Nebylo, ujel jsem jen pár km do Nitry (motor se až moc rychle ohřál, doufal jsem tedy ještě v termostat). Na jedné benzince jsem vypustil zbytek vody a chystal se vyndat termostat. Bohužel jsem zjistil, že je dobrý. Respektive že stále propouští. Namísto toho jsem objevil ucpaný odvzdušňovací výstup z chladiče. Proto se auto tak rychle ohřálo. Závadu jsem odstranil rychle a vydal se na další cestu. Žel dojel jsem jen na další benzínku. Opět bez vody. Bylo vymalováno, buď těsnění pod hlavou, nebo prasklá hlava.

A tehdy to začalo. Tato čerpací stanice byla jediná v širém okolí (a snad i na Slovensku), která měla omezené stání na max. 2 hodiny pro zákazníky. Já jsem byl přinucen zůstat přes noc (obsluha z toho nadšená nebyla, ale jiné východisko stejně nebylo). Začal jsem rozebírat motor, abych druhý den ráno jen sundal hlavu a zajel koupit „někam“ nové těsnění. Poté jsem kontaktoval Frooda s žádostí o kontakty, zda máme někoho místního ve vzájemné pomoci. Zároveň jsem mu popsal, co mě potkalo za štěstí. Frood mi poslal kontakty na uživatele ROMCO. Tomu jsem hned poslal SMS, ale odpovědi jsem se nedočkal.

Druhý den na d ránem jsem sundal hlavu, sedl na kolo a jel do města shánět těsnění pod hlavu. Bylo sice pondělí, ale všude zavřeno. Byl státní svátek. Jen co jsem zjistil, jak volat z české SIM karty po Slovensku, zkusil jsem zavolat ROMCOvi. Naštěstí byl doma a mohl pro mě přijet. S jeho pomocí jsme sehnali odtahovku (50€ za 1,5km) a auto nechali složit v ulici pod jejich domem. Tehdy se v Pardubicích začala organizovat záchranná akce. Tou dobou jsem se seznámil s ROMCOvo rodinou, která mě velmi přátelsky uvítala. Udělali jsme si výlet na Nitranský hrad, zajeli jsme se najíst, dlouze jsme si popovídali.

To, a do toho informace, že se podařilo v Pardubicích vymyslet záchrannou akci, přispělo k mému klidu. Dlouho jsem měl opravdu nervy v kýblu, neboť jsem nevěděl, jestli budu schopný odjet. Za to ROMCOvě rodině patří můj velký vděk a doufám, že oni si jednou též udělají výlet do Čech.

V úterý brzy ráno budíček. ROMCO musel jet do Bratislavy, jeho táta měl nějakou práci. A já sedl na kolo a jel již známou trasu k distributorovi náhradních dílů. Nové kvalitní těsnění pod hlavu mě vyšlo na 34€. Ještě jsem našel Baumax a koupil si smirkové papíry (očištění hlavy a bloku motoru od sazí a zbytků starého těsnění).

Kolem 9. hodiny jsem přijel k autu a začal s pracemi. Šlo to vcelku dobře, motor se skládal téměř sám. Ještě jsme při tom komunikovali s Froodem a já tak alespoň věděl, že na mě budou čekat v Hodoníně. S motorem jsem byl hotov už kolem poledne (přesný čas opravdu nevím, na čas jsem nekoukal). Doplnil jsem pro jistotu zásoby vody, rozloučil jsem se s ROMCOvo tátou a vyrazil. Cesta byla veselá, neboť jsem jel po zpoplatněné rychlostní silnici bez platné známky a do toho mi ještě začala blikat voda (nízká hladina – to je trochu utrpení u všech T4, trvá i několik desítek km, než se systém odvzdušní, voda se musí několikrát dolévat). Pravidelně jsem tedy zkoušel, zda topení topí (kdyby netopilo, jsem na suchu). Naštěstí vše bylo již v pořádku. Bohužel však je chladicí okruh až moc natlakovaný, pravděpodobně při přehřátí motoru došlo k tomu, že hlava praskla. Auto je však pojízdné. Zbytek cesty již popsal Frood.

Ač doufám, že již nikdy nikdo nebude pomoc na cestách či necestách potřebovat, můžu sám za sebe říci, že tento systém funguje. Nechci zde tvrdit, že takto to půjde vždy, měl jsem hodně štěstí. Prvé štěstí bylo, že ROMCO byl doma a měl na mě trochu času. Obrovské štěstí potom bylo, že pondělí i úterý byl u nás státní svátek a kluci (Frood, Dobektruck, Milínek) tak nemuseli do práce a mohli pro mě přijet. A poslední štěstí bylo, že auto jede.

Ačkoliv každý nemusí mít takové štěstí jako tentokráte já, může si být jist, že v rámci vzájemné pomoci uděláme vše pro to, aby se problém co nejdříve a co nejlevněji vyřešil. Tímto ještě jednou děkuji všem, kteří se na pomoci pro mne podíleli a také všem, kteří zde na webu svou pomoc pro druhé nabízejí.

                                                                 
Tato fotogalerie nemusí být kompletní a je zobrazena jen v detailu.


Naši partneři

Dostupnost podle Monitoring-serverů.cz
 
Copyright © VW OLDIES club o.s. :: V roce 2009 vytvořil Ferror - ferror( at )seznam.cz
Icons from: http://www.famfamfam.com , http://grafika.profitux.cz