Náš partner pro povinné ručení pojišťovací auto makléř. www.auto-makler.cz
>>> více ... <<<
de vlajka Dnes je: sobota 24.05.2025 :: Svátek má: Jana, zítra: Viola   
VW OLDIES CLUB
Přihlásit se Uživatelské jméno: Heslo:
Registrace :: Ztracené heslo
Pro správné a funkční přihlášení je nutné mít ve svém prohlížeči zapnuté cookies!! Jak zapnout cookies?
Brouk, Caddy, Derby, Golf, Jetta, LT, Passat, Polo, Scirocco, Transporter, ... µCHAT: Přístup do µChatu je omezen jen pro přihlášené uživatele!
 
Úvodní strana VW OLDIES CLUB Srazy STAŘEŠINEK Fórum Články Fotogalerie Kalendář Uživatelé Odkazy Kontakt VW Oldies on Google+ VW Oldies on FACEBOOK

Jiné weby

Náhodné foto

Návštěvy

ONLINE: 3

DNES: 169
CELKEM: 1014634

Web spuštěn 20.1.07 22:00
Na nové adrese: 11.1.08 1:00

Uživatelé

Registrováno: 662
Přítomno: 0
Nejnovější: Pajisb

ONLINE UŽIVATELÉ:

Rekordy návštěv:
Zároveň připojeno: 394
Za 1 den: 9821
Zároveň přihlášených členů: 13

VW Taro

VW Taro Jeden z dalších méně známých vozů z produkce naší značky. Ačkoliv ne tak úplně. Více si dozvíte v tomto článku


V lednu roku 1989 představil volkswagen nový jednotunový (tedy až tuna nákladu) pickup VW TARO. Mělo se jednat o mezičlánek mezi půltunovým pickupem Caddy a dodávkou Transporter. Nejedná se však o čistokrevný Volkswagen, respektive nejedná se téměř vůbec o Volkswagen. Vůz je jen vlastně licenční výrobou Toyoty Hilux.

Spojení těchto dvou firem vzniklo ze dvou základních důvodů: Volkswagen potřeboval zaplnit právě chybějící 1tunový pick-up a Toyota zase v tomto segmentu chtěla svůj tržní podíl. Firmy tak v roce 1980 uzavřely smlouvu o spolupráci. VW TARO se začal vyrábět v závodě v Hannoveru.

První vozy, až do roku 1994 měly jen RWD (zadní náhon), ložnou plochu 3,4m2 a nosnost až 1125kg. Motory bylo možno vybrat z benzínových 1,8 a 2,2 s karburátory a dieslovým 2,4.


Provedení­ první, krátká kabina, náhon jen na zadní nápravu

Změna přišla v září roku 1994, kdy Volkswagen na Hannoverském veletrhu užitkových aut (IAA Nutfahrzeuge) představil novou verzi VW TARO s pohonem 4WD (4x4) a s delší kabinou. Nová varianta vozu dostala do vínku i dva nové motory: benzinový 2.4i a dieslový 2.4. Vůz měl díky větší kabině menší ložnou plochu, „jen“ 2,9m2 a kleslo i možné zatížení na 815kg. NA druhou stranu bylo za vůz možné připojit vlek až 700kg nebrzděný a 2100kg brzděný.


Provedení­ novější, větší­ kabina, náhon na obě nápravy

Projekt výroby tohoto vozu byl ukončen v roce 1996, výroba samotná skončila v březnu roku 1997. Obě firmy o Taro ztratily zájem kvůli nedostatečné poptávce. V dnešní době Volkswagen vyrábí moderního nástupce tohoto vozu, však již vlastní koncepce, VW Amarok.


Přehledová tabulka provedení a motorizací:
RWD4WD
Převodovka:Manuální, 5stuňů
Nákl. Plocha: 3,1m22,9m2
Dělka vozu:4725mm4905mm
Šířka vozu: 1650mm1690mm
Výška vozu: 1555mm1740mm
Nosnost: 1125kg815kg
Nebrzděný přívěs: 700kg
Brzděný přívěs: 1800kg2100kg
Průměr rejdu:12,6m14m
Max. rychlost: 145km/h130km/h
Zrychlení 0-80km/h:15s17s
Umístění motoru: v předu podélně
MotorObsahVýkon / ot.Moment / ot.SměsRozvodNáhon
1.81812cm361kW/4800140Nm/2800KarburátorOHVRWD
2.22237cm369kW/4400179Nm/2400KarburátorOHVRWD
2.4i2366m384kW/4800190Nm/36001bodový vstřik L-JetronicOHC4WD
2.4D2446cm358kW/4200 ---- Komůrkový systémOHCRWD, 4WD
2.4D2446cm359kW/4200164Nm/2200Komůrkový systémOHCRWD
2.4D2446cm361kW/4200165Nm/2400Komůrkový systémOHCRWD, 4WD

Bohužel nemám o tomto voze více informací, pokud se s tímto vozem někdo z vás setkal, napište své zkušenosti a poznatky do komentářů k článku. Jestliže jsem se zde dopustil hrubého omylu, omlouvám se, dejte mi prosím vědět a napravíme…

Informace jsem čerpal z internetu všeobecně, některé detaily se podařilo najít na wikipedia.org a academic.ru .


11.2.2011: Drobektruck mi zaslal další informace:

roku 1988 podepsána smlouva s Toyotou na montáž 10 000 jednotek pick-up 4x2 v Německu. Výroba od 1/1989 Hannover, (Taro-název tropické rostliny Colocasia estulenta podobné bramborám s vysokým obsahem škrobu). V r. 1995 přesun výroby do Emdenu. Součást smlouvy zněla - 1/3 produkce německé výroby měla značku Toyota, naopak část produkce Toyoty 4x4 v japonské fabrice Tahara byla se značkou VW.
Roční produkce takto dosáhla počtu 15 000 jednotek
zdroj-Encyklopedie terénních automobilů, Jiří Fiala, Rebo Productions, 2004


Naši partneři

Dostupnost podle Monitoring-serverů.cz
 
Copyright © VW OLDIES club o.s. :: V roce 2009 vytvořil Ferror - ferror( at )seznam.cz
Icons from: http://www.famfamfam.com , http://grafika.profitux.cz