Náš partner pro povinné ručení pojišťovací auto makléř. www.auto-makler.cz
>>> více ... <<<
de vlajka Dnes je: pátek 21.03.2025 :: Svátek má: Radek, zítra: Leona   
VW OLDIES CLUB
Přihlásit se Uživatelské jméno: Heslo:
Registrace :: Ztracené heslo
Pro správné a funkční přihlášení je nutné mít ve svém prohlížeči zapnuté cookies!! Jak zapnout cookies?
Brouk, Caddy, Derby, Golf, Jetta, LT, Passat, Polo, Scirocco, Transporter, ... µCHAT: Přístup do µChatu je omezen jen pro přihlášené uživatele!
 
Úvodní strana VW OLDIES CLUB Srazy STAŘEŠINEK Fórum Články Fotogalerie Kalendář Uživatelé Odkazy Kontakt VW Oldies on Google+ VW Oldies on FACEBOOK

Jiné weby

Náhodné foto

Návštěvy

ONLINE: 2

DNES: 85
CELKEM: 1003187

Web spuštěn 20.1.07 22:00
Na nové adrese: 11.1.08 1:00

Uživatelé

Registrováno: 662
Přítomno: 0
Nejnovější: Pajisb

ONLINE UŽIVATELÉ:

Rekordy návštěv:
Zároveň připojeno: 394
Za 1 den: 9821
Zároveň přihlášených členů: 13

Elektromobily značky VW

naši miláčci s pohonem na elektřinu


V roce 1976 byla z popudu společnosti Volkswagen založena společně s firmou RWE nová společnost s názvem GES se sídlem v Düseldorfu.Hlavním úkolem nově založené firmy bylo vyvinutí elektromobilu vhodného pro seriovou výrobu.


Volba padla na vůz ze sériové výroby VW,tedy Golf 1 generace.Použit byl sériový kus,který ujel pouhých 388km a pak se dostal do ,,spárů“ vývojářům.po nezbytných dílčích úpravách,demontáži motoru i převodovky,byl vůz vybaven stejnosměrným motorem,nejprve o výkonu 20kW,po několika provedených testech pak motorem o výkonu 15kW,modifikovanou převodovkou se 4 rychlostmi a upraveným stálým převodem do rychla. Maximální rychlost vozu byla 80 km/h,dojezd 70-80km mimo město,ve městě pak okolo 50km. Veškeré součásti důležité k ovládání vozu byly uloženy pod přední kapotou,pod zadními sedadly a v kufru byly uloženy baterie


Jednalo se o 16 ks baterií 6V 120Ah.Čtyři z nich byly pod zadními sedadly,12 ve dvojitém kufru,který měl jednu zvláštnost,jeho zadní hrana zasahovala až po nárazník,proto byl nárazník ze 3 dílů,z čehož středový se otevíral současně s víkem bateriového prostoru.


Tento zelený G1 je onen první,který po ujetí 20473km na zkušebním okruhu,částečně v městském provozu ale zejména po výstavách a autosalonech,byl odeslán do ,,důchodu“ v muzeu v německém Wolfsburgu Celkem bylo vyrobeno v období 1977-1982 přibližně 20ks které byly používány převážně jako exponáty na různých výstavách.Většina z nich byla ale po nějaké době sešrotována.

Další vývoj elektromobilů ve Volkswagenu probíhal již na platformě G2.

V roce 1984 byl veřejnosti představen G2 citySTROMer


Motor byl odvozen z G1,měl výkon 18,5 kW,převodovka byla klasická s rychlým stálým převodem.Maximální rychlost byla již okolo 100km/h,ale dojezd ve městě zůstal na stejné hodnotě jako u jeho předchůdce,tedy 50km.


Baterie zůstaly umístěny v zadní části vozu,pod přední kapotou byl umístěn systém řízení trakce a regulátor. Novinkou bylo napájení vozu zabudované ve přední masce a místo tachometru umístěný display.


Baterie byly poprvé použity v té době inovační,s gelovým elektrolytem. Elektrovozy G2 se vyráběly v malých sériích až do konce roku 1985,vyrobeno bylo celkem méně jak 100ks. Vozy G2 citySTROMer byly prodávány veřejnosti za cenu 45 000DM

Třetí do rodiny elektromobilů značky VW byl vůz JETTA 2,vyvíjený současně s G2.

Motorizace byla identická,tedy motor 18,5kW,napájený 16ti olověnými bateriemi.


Vozidlo bylo představeno v r. 1984 a oproti G2 mělo několik rozdílů v konstrukci,z nichž nejvýraznější byl ten,že jako doplněk byl vůz vybaven seriově nezávislým naftovým topením.V roce 1987 byla představena verze s výkonnějším motorem o výkonu 28kW a bateriemi Sodík-Síra.Baterie byly lehčí,měly delší životnost a větší kapacitu.Výrazným mínusem tohoto provedení však byla vysoká pořizovací cena a hlavně provozní teplota baterií,která dosahovala 300!°C. Maximální výkony vozu byly naopak na tehdejší dobu(ale bohužel i dnes) docela impozantní,vůz byl schopen ujet v městském provozu 250 km! Nabíjení trvalo přibližně 8h ze sítě 200V.


Další vývoj tohoto vozu byl zastaven zejména z důvodu vysokých nákladů na baterie. JETTA v sériovém provedení s gelovými bateriemi se prodávala za cenu 50 000DM.


Po delší odmlce představila automobilka VW v roce 1994 elektromobil postavený na bázi G3,který měl být podle plánů výrobce vyráběn velkosériově.


Vozidlo bylo v první fázi vybaveno olověnými bateriemi,ty byly posléze nahrazeny typem LiFePO4,u kterých se váha snížila z původních 500 na přijatelných 250kg. První kusy,vyrobené v roce 1995 nebyly určeny k prodeji,sloužily pouze k prezentacím a na výstavách jen jako reklama.Ve druhé polovině roku 95 byly dodávány první vozy určené k prodeji,ale nejprve zákazníkům s velkým odběrem,např. Deutsche TelekomAG atd.


Výrobce úzce spolupracoval s firmami Siemens a Varta. Varta dodávala kompletní bateriový management a samozřejmě baterie,Siemens dodával řízení trakce,vysokofrekvenční měnič a samozřejmě motor,ovšem oproti předchůdcům byl třífázový, s výkonem 17,5kW,krátkodobě až 22kW,navíc vůz byl vybaven systémem rekuperace energie. Pohotovostní váha vozu byla 1514kg,užitečná pak 346kg.



Díky třífázovému motoru došlo k posunu v dojezdových vzdálenostech,která ve městě byla okolo 80km,mimo město to byla hodnota cca 150km.Rychlost byla až 130 km/h. V roce 1997 byly však plány automobilky přehodnoceny a výroba vozů s elektrickým pohonem byla zastavena.Posledních pár kusů bylo vyrobeno ještě na jaře roku 1998.

V současné době(rok 2010) se začíná hovořit o roku 2013 jako o milníku ve vývoji,výrobě a hlavně v masovém používání elektromobilů zejména ve velkých městech.Rodina VW by se měla rozrůst o nová elektroauta,hovoří se o platformě G6 a pak také údajně již probíhají zkoušky ve voze Multivan.

Výcuc jsem udělal ze zdrojů: Electroauto.cz, Volkswagen Magazín a článek pana J. Tučka Fotografie jsou použity ze stejných zdrojů Drobektruck 6.11.2010


Naši partneři

Dostupnost podle Monitoring-serverů.cz
 
Copyright © VW OLDIES club o.s. :: V roce 2009 vytvořil Ferror - ferror( at )seznam.cz
Icons from: http://www.famfamfam.com , http://grafika.profitux.cz