Brouk, Caddy, Derby, Golf, Jetta, LT, Passat, Polo, Scirocco, Transporter, ... | µCHAT: Přístup do µChatu je omezen jen pro přihlášené uživatele! |
Brouk, Caddy, Derby, Golf, Jetta, LT, Passat, Polo, Scirocco, Transporter, ... | µCHAT: Přístup do µChatu je omezen jen pro přihlášené uživatele! |
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
N | ||||||
2 | N | S | N | 6 | 7 | N |
N | 10 | 11 | 12 | N | 14 | N |
16 | NS | S | 19 | 20 | 21 | 22 |
N | 24 | N | S | N | N | 29 |
S | A | |||||
N = Narozeniny S = Svátek A = Akce, upozornění |
Jako každé auto, i naši pašíci mají svá slabá místa, nemoci, které inženýři přehlídli. Ale vzhledem k tomu, že se většinou projevují až po mnoha sta tísícech kilometrů nebo x letech provozu, je vidět, že celkově jsou ty auta moc dobře vymyšlený.
Popíšu zde v podstatě jen své zkušenosti, získané ze 4 passatů, které jsem alespoň trochu mohl prolézt. Nikoho asi nezajímá, že odchází tlumiče, nebo či občas shnije výfuk. Spíš se zaměřím na slabá místa v karoserii a na motory.
Začnu tedy karoserií. Nejčastěji korodují přední dveře, přední a zadní spodní roh. Tyto prohnijí relativně rychle, jedná se o ostré hrany a ty všeobecně nejvíc trpí Jediná účinná ochrana je včas podchytit a opravovat a opravovat. Bohužel zabránit korozi úplně nejde, ale alespoň zpomalit. Na předních dveřích je ještě jedna maličkost, která není na první pohled vidět. Jedná se o ten spodní lem, záhyb viditelný z vnitřní strany. Seshora může vypadat zdravě, ale zkuste se někdy podívat zespodu. Tuto lištu je nejlepší ošetřit měkkým materiálem odolným proti soli (sám vhodný materiál doposud hledám, jestli někdo ví, napište o něm do komentářů).
Dalším silně trpícím elementem jsou 5.dveře. U varianta je to o něco horší, sklo je zde v gumě a pod tou gumou si voda postupně vyžírá dírku, pak díru, … to se pak zachraňuje velmi těžko, není to vidět. U hatchbacku s lepeným sklem je to o něco horší. Čas od času se dostane trocha vody u spodní hrany skla mezi sklo a karoserii a zde to začne vyhnívat. Bohužel s tím lze bojovat jen velmi těžko. Buď sundat sklo a poté nalepit, nebo malým nástrojem vyškrábat co se dá, zatřít základovou, barvou a zapatlat např.silikonem, aby tam voda už nevlezla. Ale na 100% to nezachráníme. U obou variant vozů na 5.dveřích korozi určitě objevíte i v dírách pro zámek, osvětlení SPZ i držáku SPZ. A dále, jak jinak, spodní hrana. S tímto se dá naštěstí pracovat poměrně pohodlně, vyčistit drátěnkou, nazákladovat, natřít nebo nastříkat vhodným lakem a občas zkontrolovat.
Poměrně nepříjemnou záležitostí je pravý zadní podběh, nad hrdlem nádrže. Nepříjemný, protože kdo se nepodívá, neví o něm a časem vyhnije díra jako kráva a může se nakonec utrhnout zadní tlumič (o tom jsem zatím jen slyšel). Zde inženýři udělali velikou chybu. Ačkoliv je část podběhu zakryta plastem, nad hrdlo nádrže se dostává bordel. V originálním provedení je hrdlo přišroubováno k podběhu, aby nevypadávalo ven z díry (ono stejně nevypadne, pokud je díra k hrdlu v pořádku). Uchycení ovšem chytne lišku a ta se pomalu rozšíří až na podběh. Problém s touto dírou bych měl brzy na svém voze řešit.
Poslední místo, kde s korozí u těchto aut počítejte jsou blatníky a prahy. Toto je však otázkou času, nic nevydrží věčně a holt se s tím musí počítat. Jinak co se koroze týče, jedná se už spíše o drobnosti, podle štěstí a neštěstí.
Ještě něco řeknu o motorech. Začnu u dieslových. Co mám zkušenosti, nejvíce vydrží motor 1.6D, samozřejmě bez úprav. Mám tento motor, který má najeto již něco přes půl milionu km a stále jede. Sice už to není ončo, prosakuje jeden vstřik (někdo ho trochu „upravoval“) a některé ložisko už je zralé na výměnu (nevím ale jaké… ) no a … samozřejmě gufera. Olej už dost prosakuje. Teď už tento motor půjde zřejmě akorát do šrotu, nemám pro něj využití.
Další motor je 1.6TD. Tyto motoru už jsou více zatěžovány, nevydrží tak dlouho, ale i tak s nimi máme velmi dobré zkušenosti. Dobře startuje i s nižšími tlaky (značně vyježděné válce, v našem případě). Když se zbytečně nehoní, vydrží poměrně dlouho i turbo. Samozřejmě po čase odejdou gufera, takže prosakuje olej, motor si taky trochu vezme, ale žádná tragédie.
Poslední motor, se kterým mám nějakou zkušenost je můj 1.8i K-JET. Poměrně živý motor. Má však své mouchy, těmi je vstřikovací systém. Velmi špatně se v amatérských podmínkách seřizuje bohatost směsi, hledá závada apod. V tuto dobu můj motor spotřebovává asi 1l oleje na 1000km, což je pravděpodobně způsobeno simerinky. Slabou stránkou těchto motorů jsou klapky plynového pedálu. Ty je zapotřebí čas od času vyčistit (kdo to někdy dělal, ví jak úžasná práce to je, někdy popíšu). Problém bývá i se vzduchovými hadicemi. Buď podtlaku nebo by-pas studeného startu, … Jak jsou starší, občas některá praskne, potom může vzniknout problém s volnoběhem, startováním, spotřebou, …
========================================================Víc vám asi už z této oblasti neřeknu, každopádně budu moc rád, když do komentářů napíšete své poznatky, zkušenosti, informace o dalších vadách karoserie, všeobecných slabých místech i motorech. O motorech pište spíše o sériových (klidně upravených), originálně dodávaných do těchto vozů. Pokud máte zkušenosti s výměnou za jiný motor, napište mi o tom článeček, já ho rád přidám