Náš partner pro povinné ručení pojišťovací auto makléř. www.auto-makler.cz
>>> více ... <<<
de vlajka Dnes je: pondělí 24.03.2025 :: Svátek má: Gabriel, zítra: Marian   
VW OLDIES CLUB
Přihlásit se Uživatelské jméno: Heslo:
Registrace :: Ztracené heslo
Pro správné a funkční přihlášení je nutné mít ve svém prohlížeči zapnuté cookies!! Jak zapnout cookies?
Brouk, Caddy, Derby, Golf, Jetta, LT, Passat, Polo, Scirocco, Transporter, ... µCHAT: Přístup do µChatu je omezen jen pro přihlášené uživatele!
 
Úvodní strana VW OLDIES CLUB Srazy STAŘEŠINEK Fórum Články Fotogalerie Kalendář Uživatelé Odkazy Kontakt VW Oldies on Google+ VW Oldies on FACEBOOK

Jiné weby

Náhodné foto

Návštěvy

ONLINE: 2

DNES: 55
CELKEM: 1003571

Web spuštěn 20.1.07 22:00
Na nové adrese: 11.1.08 1:00

Uživatelé

Registrováno: 662
Přítomno: 0
Nejnovější: Pajisb

ONLINE UŽIVATELÉ:

Rekordy návštěv:
Zároveň připojeno: 394
Za 1 den: 9821
Zároveň přihlášených členů: 13

JAK NA TO - všeobecný přehled

JAK NA TO - všeobecný přehled Všeobecný přehled o passatech B2 s dieslovými motory!


Některé důležité informace o autě lze vyčíst z kódu vyraženém na karoserii vozidla. Jedná se o tzv. VIN vozidla. Tento kód není vyražen jen pro účely úřadů, ale také pro případ objednání některých náhradních dílů. Ke každému vozidlu také podle VIN patří informační příručka o motoru, pojezdovém ústrojí a elektrického příslušenství. Zde vám přináším rozpis, co jednotlivé části VIN znamenají:

WVWZZZ33ZDE123456
Světový kód výrobce. WVW= VW AG Konstanta Označení typu (32=hatchback nebo limuzína; 33=variant) Konstanta Modelový rok (od 1.8.do 31.7.z vypsaného roku)
B=1981
C=1982
D=1983
E=1984
F=1985
G=1986
H=1987
J=1988
Místo výroby
B = Brusel
E = Emden
Pořadí, ve kterém v daný modelový rok sjelo vozidlo z linky

MOTOR

1.6D1.6TD
Zástavbaod 11/80od 3/82
OznačeníCR (do 7/82)
JK(od 8/82)
CY
ProvedeníVodou chlazený řadový 4 válec
Vrtání76,5mm
Zdvih86,4mm
Efektivní obsah1588 cm3
Nejvyšší výkon40kW(54PS) při 4800ot51kW(70PS) při 4500ot
Nejvyšší toč.moment104Nm při 2000ot133Nm při 2600ot
Vymezení vůle ventilůVymezovací podložky a od 8/85 pomocí hydrostavů
Vůle ventilů při studené hlavěNasávací: 0,2-0,3mm
Výfukové: 0,4-0,5mm
Časování
- otevření sání po HÚ5° - po 8/85 : 6,5°
- uzavření sání po DÚ13°13°- po 8/85 : 13,5°
- otevření výfuku před DÚ27°27° - po 8/85 : 25,5°
- uzavření výfuku před HÚ 5° - po 8/85 : 6,5°
Kompresní tlak 34 bar34 bar
- tlak minimálně28 bar28 bar
MazáníTlakové oběhové mazání s výměnným olejovým filtrem v hlavním okruhu. TD a vozy s automatickou převodovkou mají dodatečný olejový chladič (chlazení vodou)
Olejové čerpadloZubové čerpadlo
Tlak oleje při 2000otminimálně 2 bar
Kontrolka mazání zhasíná při0,15-0,45 bar
Vstřikovací čerpadloRotační rozdělovací vstřik. čerpadloRotační rozdělovací vstřik. čerpadlo s tlakovým přidavačem paliva
Výrobce čerpadlaBOSCH
Vstřikovací tlak
- u nového čerpadla130-138 bar155-163bar
- spodní mez funkčnosti120bar140bar
Začátek vstřiku
- zkušební0,83 – 0,97 mm zdvihu
- správně nastaveno0,90 +-0,02 mm zdvihu
Volnoběžné otáčky940 +-40
Maximální otáčky (nezatížený)5350 +- 50 5100 +- 50
Výrobce turba-GARETT
Dodávací tlak turba-0,68+-0,04 bar
Vypínací tlak (otevírá bypass)-0,81bar

CHLADICÍ SYSTÉM

ProvedeníVodní oběhové chlazení s lopatkovým čerpadlem a termostatem, chladič z lehkých kovů, teplem spínaný chladicí elektrický ventilátor
Pohon vodní pumpyKlínovým řemenem
Termostat otevírá při 85°C
- plně otevřen při 105°C
- výška otevření 7mm
Víčko expanzní nádoby
- otevření přetlakového ventilu 1,2 – 1,5 bar
- otevření podtlakového ventilu0,06-0,1 bar
Spínač ventilátoru
- jednoduchýSpíná při cca 95°C; vypíná při cca 90°C
- dvojitý 1. Stupeň: spíná při cca 95°C; vypíná při cca 84°C
2. Stupeň: spíná při cca 102°C; vypíná při cca 91°C

NÁPLNĚ (v literech)

Kliková skříň3,5 (motory od 3/88 ještě o 0,5l více)
- bez výměny filtru3,0 (motory od 3/88 ještě o 0,5l více)
Chladicí kapalina7
Palivová nádrž60
4Q převodovka1,7
5Q převodovka2
Automatická převodovka6
A.P. při výměně oleje3
Náplň rozvodovky A.P.0,75
Ostřikovač čelního skla1,8
Ostřikovač čelního skla a světlometů10
Ostřikovač zadního skla1,5

PŘENOS SÍLY

4Q převodovka
1,6D (CR,JK)1,6D (CR,JK)1,6D (CR,JK) / taxi úprava
Spojka Kotoučová suchá s membránovou pružinou
Průměr spojky190mm200mm200mm
Kód převodovkyVY, 1V5V, 1YUT
Číslo agregátu014/I014/II014/III
Převody
- 1. stupeň38:11
- 2.stupeň35:1835:1824:19
- 3.stupeň36:2836:2833:31
- 4.stupeň30:3430:3428:36
- zpátečka38:12
- rozvodovka37:9
- náhon tachometru12:21
5Q převodovka
1,6D ; 1,6TD
(CR,JK,CY)
1,6D ; 1,6TD
(CR,JK,CY)
SpojkaKotoučová suchá s membránovou pružinou
Průměr spojky190mm190mm
Kód převodovkyQJ3M
Číslo agregátu013013
Převodové poměry
- 1.stupeň38:11
- 2.stupeň35:18
- 3.stupeň36:28
- 4.stupeň30:33
- 5.stupeň26:3827:37
- zpátečka38:12
- rozvodovka37:9
- náhon tachometru12:21
Automatika
1,6D (CR,JK)1,6D (CR,JK)1,6TD (CY)1,6TD (CY)
Kód převodovkyEXKAAKUKAC
Číslo agregátu089.5 089.7
Převodové poměry
- 1.stupeň2,552,712,55 2,71
- 2.stupeň1,451,501,451,50
- 3.stupeň1,00
- zpátečka2,462,432,462,43
- rozvodovka3,73 3,08

Jízdní rychlost v závislosti na zařazené rychlosti a rozměru pneumatik si můžete sami spočítat z následujících vzorečků:
nm = V * ig/(U*0,06)
V = nm*U*0,06/ig
- kde platí že:
> nm = otáčky motoru [1/min]
> V = rychlost [km/h]
> U = obvod pneu [m] (185/70 R13 = 1,825m ; 195/60 R13 = 1,8m)
>ig = celkový převod (převod rychl.stupně vynásoben převodem rozvodovky)

POJEZDOVÉ ÚSTROJÍ

Zavěšení předních kolzavěšení s dolním trojúhelníkovým příčným ramenem, vinutá pružina s teleskopickým tlumičem (McPherson) a torsní tyčí (stabilizátorem)
ŘízeníZubový převod řízení s tlumičem
Celkový převod řízení22,4
Z rejdu do rejduManuální převodovka: 4,36; Automatika: 4,16
Zadní nápravaVlečená náprava s příčnou torsní tyčí, podélným ramenem, vinutou pružinou a teleskopickým tlumičem, uložení samokorigující stopu
RáfkySantana, hatch do 7/82: 5JX13
Variant a Santana+hatch od 8/82: 5,5JX13; Vyšší výbava: 6JX14

BRZDY

Přední brzda hlavníJednopístové kotoučové brzdy s automatickým nastavováním
Průměr kotouče: 239mm
Tloušťka kotouče:
- nový12mm
Diesel do 9/81: 10mm
- minimálně 10mm
Diesel do 9/81: 8mm
Přední obložení bez / s nosnou deskou
- nový14/19mm
Diesel do 9/81: 10/15mm
- minimálně2/7mm
Zadní brzda hlavníBubnová brzda s automatickým nastavováním, častečně regulováno zátěžovým regulátorem
Vnitřní průměr bubnu
- nový180mm; se zátěžovým regulátorem: 200mm
- maximálně181mm; se zátěžovým regulátorem: 201mm
Brzdové obložení bez/s čelistí
- nové 5/7,5mm
- minimum2,5/5mm

ELEKTRICKÉ ZAŘÍZENÍ

Palubní napětí12V
Kapacita baterie63AH
Alternátor45, 55, 65, 75, popř. 90A
Klínový řemen: 9,5X735 bez klimatizace
9,5X775 s klimatizací
ŽhaveníAutomatické se žhavicím relé
Žhavicí svíčky - BERU 601 MJ
Bosch – obj.č. 0 250 201 015
VW orig. č. N 019 100 5
ŽárovkyTypDIN označeníVýkon
- hlavní světlometyH4YD60/55W
- mlhové světlometyH3>YC55W
- přední i zadní blinkry
Couvací světla
Zadní mlhové světlo
u Santana brzdové světlo
(kulatá baňka)RL21W
- zadní obrysové světlo (jen Santana)(kulatá baňka)G5W
- zadní obrysové a brzdové světlo (mimo Santana)dvouvláknová (kulatá baňka)SL21/5W
- Obrysové světlo – přední
Osvětlení SPZ (Santana)
(Válečková baňka)HL4W
- osvětlení SPZ (mimo Santana)Se skleněnou paticíW3W

ROZMĚRY

HatchbackVariantSantana
do 12/84od 1/85do 12/84od 1/85do 12/84od 1/85
Délka4435mm4425mm4540mm4545mm45454530
Šířka1685mm1710mm1685mm1695mm1695mm1710mm
Výška (nezatíženo)1385mm1370/1440mm s hagusy1385/1465mm s hagusy1400mm1395mm
Výška podlahy (nezatíženo)127mm
Rozchod kol
- přední1400 (od 8/83 1414)mm14141414mm1400 (od8/83 1414)mm1414mm
- zadní1408 (od 8/83 1422)mm14221422mm1408 (od 8/83 1422)mm1422mm
Průměr kružnice otáčení
- s manuální převodovkou10,7m10,85m
- s automatikou11m11,1m

VÁHA

HatchbackVariantSantana
Celková hmotnost - D1460-1500kg1510-1560kg1460-1500kg
Celková hmotnost - TD1540kg1600kg1540kg
Základní hm. – D - 2/4dveře1000/1025kg-/1045kg-/1025kg
Základní hm. – TD1055kg1075kg1055kg
Přípustná hnotnostDieselTurbodiesel
Přívěsy
- bez brzd500kg550kg
- brzděný – stoupání do 10%1000kg1200kg
- brzděný – stoupání do 12%800kg1200kg
Vertikální zatížení zažného zařízení
- maximálně 75kg / 85kg u Variant
- minimálně 4% zátěže tažného zařízení. Maximální možné zatížení je nutné poctivě dodržovat!

BIOGRAFIE DIESLOVÝCH PASSATŮ

1980 Říjen: Představení zcela přepracovaného Passata jako vdou- či čtyřdveřového hatchbacka a pětidvéřového kombi Variant v základní, L nebo GL výbavě. Delší rozchod kol, širší stopa, jednoznačně prostornější vnitřek, celkově větší vnější rozměry. Podvozek s vyššími pružinami a stopu automaticky korigující uložení zadní nápravy. Vylepšená hluková izolace. Pouze dieslový motor a výkonem 40kW, pro Rakousko motor s výkonem 37kW.

1981 Únor: Začátek výroby verze Variant. Nové šrouby pro hlavu motoru Květen: Motory dostaly pevnější ventily Srpen: Přehodnocení základní výbavy, nové označení „C“ (= komplet). Všechny modely s lépe tvarovanými sedačkami

1982 Únor: Představení VW Santana – čtyřdveřová limuzína v CL nebo GL výbavě na základě Passatu Srpen: do starých modelů přidáno ke kontrolce tlaku oleje varování bzučákem. Na trh uvedeny TD motory s výkonem 51kW. Nová elektrika s 22 pojistkami a jednotným systémem relé. Větší rozestup ventilů v hlavě motoru, a s tím související jiné zajištění ventilů. Také atm. Dieslové limuzíny dostlayy nové disky 5,5 Jx13 oproti dřívějším 5 Jx13 Říjen: Automatické převodovky se změněnými převodovými stupni

1983 Březen: Odhlučnění klapavých zvuků na palubní desce, úložném prostoru a tapecírnku Duben: Ke startéru namontována zadní opora Srpen: Turbodiesly sériově vybavovány pneu 185/70 R13. Edice Passat „Touring“ dostala metalízu, tónovaná skla, široké pneu a litá kola, plastové obložení blatníků a prahů, sportovní sedačky, servo, a rádio s magnetofonem Prosinec: brzdový buben se zesíleným vnějším věncem

1984 Leden: Do nových vozů montováno plné zadolování rozvodového řemene

1985 Leden: s proudem faceliftu byl značně rozšířen program ediční výroby Passatů. Odpadá název Santana pro vozy se stupňovitou zádí. Nyní se pro Evropu užívá jednotné označení Passat. Pro minimální zájem o dvoudveřovou verzi hatchbacku dochází k ukončení jeho produkce. Vozy dostaly novou masku chladiče, postranní ochrannou mřížku (??) a „široké“ nárazníky (prodloužené až ke kolům a zakrývající spodní část karoserie). Plastové kryty kola pro CL a GL výbavu. Nové tvary volantů. U hatchbacku pozměněny zadní lampy – couvací a mlhové světlo se přesunulo na víko kufru a u všech vozů je dodáváno malé přítlačné křídlo. Vylepšeno bylo vytápění / ofukování. Všechny vozy nyní mají uprostřed palubní desky výdech vzduchu. Zvláštní výbavou pro Variant je speciální dětská sedačka do kufru. Srpen: nastavování vůle ventilů se již neprovádí vymezovacími podložkami, vozy nyní vyaveny hydraulickými samostavy. Edice ARENA jako hatchback a Variant se zelené tónovanými skly, plastové obložení prahů a blatníků. U Varianta jsou černé hagusy. Pneumatiky 195/60 HR14 na 6Jx14 discích. Tato edice nebyla dodávána s atm. diesly.

1986 Srpen: k CL výbavě do budoucna budou patřit nastavovací zrcátka a odkládací kapsy na předních dveřích. Vozy s GT vybavením lze koupit s TD motory. Pro Variant jsou k dispozici také hagusy v černé barvě

1987 Únor: Edice „TROPHY“ k dostání jako hatchback a Variant, bez atm. dieslu. Tato výbava mimo jiné obsahuje: tónovaná skla, pneu 195/60 HR14, šíbr(hatchback), hagusy (Variant), dvě vnější zrcátka,, dělené zadní sedačky, sportovní sedačky, rádio s magnetofonem Srpen: Edice „TREND“; hatchback a variant s D nebo TD motory. Výbava: zelené tónování skel, pneu 185/70 R13, Hagusy (variant), pravé zpětné zrcátko, výškově stavitelná sedačka řidiče, dělené zadní sedačky

1988 Březen: Ukončení produkce pasátů B2. Představena nová řada Passatů

Související články

Jak na to - úvod od Ferror
Jak na to - Palivová soustava od Ferror

Naši partneři

Dostupnost podle Monitoring-serverů.cz
 
Copyright © VW OLDIES club o.s. :: V roce 2009 vytvořil Ferror - ferror( at )seznam.cz
Icons from: http://www.famfamfam.com , http://grafika.profitux.cz