Náš partner pro povinné ručení pojišťovací auto makléř. www.auto-makler.cz
>>> více ... <<<
de vlajka Dnes je: pátek 24.01.2025 :: Svátek má: Milena, zítra: Miloš   
VW OLDIES CLUB
Přihlásit se Uživatelské jméno: Heslo:
Registrace :: Ztracené heslo
Pro správné a funkční přihlášení je nutné mít ve svém prohlížeči zapnuté cookies!! Jak zapnout cookies?
Brouk, Caddy, Derby, Golf, Jetta, LT, Passat, Polo, Scirocco, Transporter, ... µCHAT: Přístup do µChatu je omezen jen pro přihlášené uživatele!
 
Úvodní strana VW OLDIES CLUB Srazy STAŘEŠINEK Fórum Články Fotogalerie Kalendář Uživatelé Odkazy Kontakt VW Oldies on Google+ VW Oldies on FACEBOOK

Jiné weby

Náhodné foto

Návštěvy

ONLINE: 2

DNES: 394
CELKEM: 994767

Web spuštěn 20.1.07 22:00
Na nové adrese: 11.1.08 1:00

Uživatelé

Registrováno: 662
Přítomno: 0
Nejnovější: Pajisb

ONLINE UŽIVATELÉ:

Rekordy návštěv:
Zároveň připojeno: 394
Za 1 den: 9821
Zároveň přihlášených členů: 13

Jak na to - úvod

Jak na to - úvod Úvod překládaného manuálu JAK NA TO pro passaty B2 diesel a turbodiesel. Mnoho informací zde jistě ale užijí i majitelé jiných dieslových motorů a v některých ohledech i majitelé benzinových aut



Jetzt helfe ich mir selbst

Na druhém srazu VW Stařešinek jsme od jednoho bývalého majitele a příznivce našich vozítek dostali knihu Jetzt helfe ich mir selbs (tedy v překladu Nyní si pomohu sám) od Dietra Korpa. Jedná se o německou podobu příruček, které u nás známe pod názvem Jak na to. Tato příručka je určena pro B2 s dieslovým nebo turbodieslovým motorem. Ale obsahuje i spoustu informací, které využijí i majitelé benzínových vozů a z části i majitelé B1 či B3.

Postupně zde budou přibývat překlady jednotlivých kapitol, vždy jako samostatný článek. Vždy jak se mi podaří tu kterou kapitolu přeložit a doplnit obrazovým materiálem.

ÚDRŽBA VOZU

Začneme zde i tím, co najdeme ještě na obalu knížky. Jedná se o servisní rozpis tak, jak bylo pro tyto vozy určeno v originálních VW servisech. Většinu těchto úkonů lze zvládnout doma, na dvoře, v garáži, některé i na ulici. Některé věci je lepší přenechat odbornému servisu (tedy radši ne kolemjdoucímu, který „tomu rozumí“ ).

KONTROLY PŘED DELŠÍ CESTOU

- Množství oleje
- Množství chladicí kapaliny
- Množství brzdové kapaliny
- Množství servooleje (pokud je vůz vybaven posilovačem řízení)
- Doplnění kapaliny pro ostřik skel
- Kontrola tlaku v pneumatikách
- Kontrola osvětlení vozu
- Kontrola funkce blinkrů (správná činnost varovných světel)
- Kontrola brzdových světel
- Kontrola funkčnosti klaksonu
- Kontrola funkčnosti vstřikovačů a stěračů
- Kontrola brzd (především zda-li brzdí)

KAŽDÝCH 7.500KM NEBO POLOLETNĚ

- Výměna oleje
- Výměna olejového filtru
- Odvodnění palivového filtru
- Kontrola tloušťky brzdového obložení
- Kontrola stavu pneumatik

KAŽDÝCH 15.000KM NEBO JEDNOU ROČNĚ

- Kontrola výbavy a světel
- Kontrola chodu brzdového pedálu
- Kontrola posilovače brzd
- Kontrola funkce ruční brzdy
- Kontrola spojkového pedálu
- Kontrola vůle řízení
- Kontrola motoru a těsnosti
- Kontrola stavu akumulátoru
- Kontrola stavu nemrznoucí směsi (bodu tuhnutí)
- Čištění vzduchového filtru
- Kontrola klínových řemenů
- Čištění a mazání zámků, táhel a kloubů (pantů)
- Kontrola čepů a manžet
- Kontrola hybnosti brzdového ústrojí
- Kontrola zavěšení a stavu výfukového potrubí
- Kontrola těsnosti převodovky
- Kontrola volnoběhu
- Kontrola hladiny oleje v automatické převodovce
- Kontrola nastavení předních světlometů
- Kontrola ochranného nástřiku spodku vozu

(Ještě bych přidal na jaře vysušení podlahy uvnitř vozu)

KAŽDÝCH 30.000KM

- Výměna vzduchového filtru
- Kontrola vůle na ventilech a výměna těsnění víka ventilů
- Kontrola stavu rozvodového řemene
- Kontrola napnutí rozvodového řemene
- Výměna palivového filtru
- Kontrola ramen
- Výměna oleje v automatické převodovce

KAŽDÉ 2 ROKY

- výměna brzdové kapaliny

KAŽDÝCH 120.000KM

- Výměna rozvodového řemene

(osobně, i s podporou svých známých automechaniků doporučuji spíše každých 90.000km)


====================================================

Dále je na obalu ještě krátký odstavec na téma

PROČ ODVODNIT PALIVOVÝ FILTR

Údržba palivového filtru patří mezi nejdůležitější činnosti na dieslových motorech. Filtr chrání nejdůležitější díl – vstřikovací čerpadlo proti znečištění a následnému poškození jeho dílů. Mezi výměnou filtru, tedy po ujetí 7500km, je nutné filtr odvodnit. Ve filtru se usazuje zkondenzovaný voda v palivu. Kdyby se voda dostala do čerpadla, mohou zkorodovat jednotlivé díly vstřikovacího čerpadla, což by vedlo k jeho částečné nebo úplné nefunkčnosti a následně drahé opravě. V zimě navíc může voda ve filtru zamrznout a způsobit tak neprůchodnost filtru.

Související články

JAK NA TO - všeobecný přehled od Ferror
Jak na to - Palivová soustava od Ferror

Naši partneři

Dostupnost podle Monitoring-serverů.cz
 
Copyright © VW OLDIES club o.s. :: V roce 2009 vytvořil Ferror - ferror( at )seznam.cz
Icons from: http://www.famfamfam.com , http://grafika.profitux.cz