Brouk, Caddy, Derby, Golf, Jetta, LT, Passat, Polo, Scirocco, Transporter, ... | µCHAT: Přístup do µChatu je omezen jen pro přihlášené uživatele! |
Brouk, Caddy, Derby, Golf, Jetta, LT, Passat, Polo, Scirocco, Transporter, ... | µCHAT: Přístup do µChatu je omezen jen pro přihlášené uživatele! |
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
N | N | 3 | N | 5 | ||
6 | 7 | 8 | N | 10 | 11 | 12 |
N | S | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | N | 22 | S | 24 | S | N |
27 | N | 29 | 30 | 31 | ||
N = Narozeniny S = Svátek A = Akce, upozornění |
Na druhém srazu VW Stařešinek jsme od jednoho bývalého majitele a příznivce našich vozítek dostali knihu Jetzt helfe ich mir selbs (tedy v překladu Nyní si pomohu sám) od Dietra Korpa. Jedná se o německou podobu příruček, které u nás známe pod názvem Jak na to. Tato příručka je určena pro B2 s dieslovým nebo turbodieslovým motorem. Ale obsahuje i spoustu informací, které využijí i majitelé benzínových vozů a z části i majitelé B1 či B3.
Postupně zde budou přibývat překlady jednotlivých kapitol, vždy jako samostatný článek. Vždy jak se mi podaří tu kterou kapitolu přeložit a doplnit obrazovým materiálem.
Začneme zde i tím, co najdeme ještě na obalu knížky. Jedná se o servisní rozpis tak, jak bylo pro tyto vozy určeno v originálních VW servisech. Většinu těchto úkonů lze zvládnout doma, na dvoře, v garáži, některé i na ulici. Některé věci je lepší přenechat odbornému servisu (tedy radši ne kolemjdoucímu, který „tomu rozumí“ ).
(Ještě bych přidal na jaře vysušení podlahy uvnitř vozu)
(osobně, i s podporou svých známých automechaniků doporučuji spíše každých 90.000km)
Dále je na obalu ještě krátký odstavec na téma
Údržba palivového filtru patří mezi nejdůležitější činnosti na dieslových motorech. Filtr chrání nejdůležitější díl – vstřikovací čerpadlo proti znečištění a následnému poškození jeho dílů. Mezi výměnou filtru, tedy po ujetí 7500km, je nutné filtr odvodnit. Ve filtru se usazuje zkondenzovaný voda v palivu. Kdyby se voda dostala do čerpadla, mohou zkorodovat jednotlivé díly vstřikovacího čerpadla, což by vedlo k jeho částečné nebo úplné nefunkčnosti a následně drahé opravě. V zimě navíc může voda ve filtru zamrznout a způsobit tak neprůchodnost filtru.