Zprostředkované zkušenosti s B1
Sice jsem neměl možnost jízdu s tímto autem zažít osobně, ale aspoň převyprávím to, co o něm vím...
Rozhodl jsem se zase po nějaké době přidat článek. Tentokrát potěším Ferrora, který mě již několikrát upomínal, že jsem slíbil něco přidat do sekce B1.
Článek to bude ovšem stručný, protože v době, kdy jsem začal chodit se svou nynější manželkou - někdy v 1998, byl už tenhle pašík nepojízdný a dva roky na to byl prodán na náhradní díly, takže informace o něm jsou jen zprostředkované. Ale nedávno se mi podařilo získat několik fotek tohoto autíčka z dob, kdy ještě jezdilo, tak jsem nebyl líný a naskenoval jsem aspoň dvě a rozhodl se napsat článek.
Tato B1 byla "dotažena" z Německa v roce 1991 - resp. dovezena, protože byla v perfektním stavu a plně pojízdná. Původní lak byl již trochu poškozen a nudně zelený, tak se tchán rozhodl pro zajímavější fialovou, kterou ještě ozvláštnil dvoubarevnou kombinací. Dojem z výsledného díla si musí každý udělat svůj vlastní. Já si myslím, že to nějak moc špatně nevypadalo a v té době ještě tohle autíčko budilo docela pozornost, protože se po silnicích pohybovaly v převážné míře škodovky, žigulíky a dacie a nějaký ten favorit.
Motor byl
1,5 D - atmosferický - počet kilowatt netuším - takže žádný sprinter, ale i tak najezdilo auto řádku tisíc kilometrů s vlekem a tahalo z Německa auta.
Interiér v pěkné béžové barvě - palubní deska do určité míry podobná s tou, kterou známe z našich B2. V interiéru auto mělo řadu vychytávek, na které neměl ani v té době o 15 let mladší favorit. Spotřeba se pohybovala kolem 5 - 6 litrů na 100 km.
Tahle B1 vydržela jezdit asi do roku 1997 a pak i když byla motoricky v pořádku i s těmi několika stovkami tisíc kilometrů - dojezdila kvůli totálně shnilé karoserii. Pak ještě chvíli sloužila mé manželce a její sestře a několika dalším náctiletým k rallye crossu po polích, lesích a stráních a následně asi 5 let stála na špalcích až do okamžiku, kdy si ji odvezl jeden místní kutil na přestavbu na traktůrek.