Náš partner pro povinné ručení pojišťovací auto makléř. www.auto-makler.cz
>>> více ... <<<
de vlajka Dnes je: pondělí 24.03.2025 :: Svátek má: Gabriel, zítra: Marian   
VW OLDIES CLUB
Přihlásit se Uživatelské jméno: Heslo:
Registrace :: Ztracené heslo
Pro správné a funkční přihlášení je nutné mít ve svém prohlížeči zapnuté cookies!! Jak zapnout cookies?
Brouk, Caddy, Derby, Golf, Jetta, LT, Passat, Polo, Scirocco, Transporter, ... µCHAT: Přístup do µChatu je omezen jen pro přihlášené uživatele!
 
Úvodní strana VW OLDIES CLUB Srazy STAŘEŠINEK Fórum Články Fotogalerie Kalendář Uživatelé Odkazy Kontakt VW Oldies on Google+ VW Oldies on FACEBOOK

Jiné weby

Náhodné foto

Návštěvy

ONLINE: 1

DNES: 56
CELKEM: 1003572

Web spuštěn 20.1.07 22:00
Na nové adrese: 11.1.08 1:00

Uživatelé

Registrováno: 662
Přítomno: 0
Nejnovější: Pajisb

ONLINE UŽIVATELÉ:

Rekordy návštěv:
Zároveň připojeno: 394
Za 1 den: 9821
Zároveň přihlášených členů: 13

VW LT 28-35

Druhý z rodu nákladních vozidel značky VW


Volkswagen LT 1.generace(Typ 28/typ 21)

Po letech úspěšné produkce vozů Typ2/T1/2,vyvstala ze strany zákazníků, zejména špeditérů potřeba většího nákladního vozu, s vyšší nosností a hlavně s plnohodnotnou ložnou plochou. Výrobce chtěl vyjít vstříc zákazníkům, jelikož sektor kombi/Van vozidel činil nemalou část odbytu . Požadavky byly dány více méně jednoznačné, proto začaly horečné práce na vývoji vhodného nákladního vozu v segmentu do 3,5t. Jasně byla dána specifikace uložení motoru- zákazníci striktně žádali motor uložený vpředu, a to zejména pro jasnou potřebu plnohodnotného ložného prostoru,který byl u Typu 2 velmi omezen zvýšeným krytem motoru.


V roce 1975 byl na výstavě v Berlíně poprvé představen nový vůz. Váhové kategorie byly celkem 3- 2,8t , 3,1t, a 3,5t. Vůz byl nazván LT-lasten-Transporter (nákladní dopravce). Jednalo se o vůz zcela nové koncepce, motor uložený vpředu v prostoru mezi řidičem a spolujezdcem, s pohonem zadních kol pomocí kardanového hřídele. Od začátku výroby byly k dispozici 2 délky rozvoru, 2 výšky střechy a v karosářském provedení furgon, valník a kabina s podvozkem pro rozličné nástavby. Vozidlo bylo široké 2,02m,více než 3m ložné plochy a více než 5 m2 objemu. LTčko bylo vybaveno přední nápravou s nezávislým zavěšením kol, což bylo v této třídě nestandardní řešení.


Motorizace- největším oříškem pro vývojáře byl motor, jelikož k dispozici z podnikového portfolia byly pouze vzduchem chlazené boxery z Brouka a T1,nebo v té době do G1 a B1 montované vodou chlazené čtyřválce o obsahu 1,5l. Jediný vhodný seriový motor byl z Audi 100, a to 4 válcový dvoulitr (používaný i v Porsche 924). Tento benzinový motor se jevil jako vhodný, proto byl u něj snížen výkon na 55 kW ve prospěch zvýšení točivého momentu v nižších otáčkách, a tím byl získán motor vhodný pro nákladní vůz. Ve stejné době byl v Anglii u Perkinse vyvinut dieselový motor řadový čtyřválec 2,7l, 48 kW (64k). Tento motor se začal montovat do vozů od r.v. 1976. Motory však nebyly nejlepší, chod nebyl nejhladší a hlavně byly velice hlučné s charakteristickým hučením. Pro tyto, zákazníky kritizované nedostatky, byl Volkswagen nucen urychleně řešit situaci potřeby vlastního dieselového agregátu. Tím se již v srpnu 1978 stal modifikovaný motor původně z G1. K původním čtyřem válcům byly přidány ještě dva a tak z 1,6D vznikl D24- 2,4l atmosférický diesel se 6ti válci. Tento motor,díky výkonové křivce i díky velmi vyváženému chodu, byl dokonce zakoupen značkou Volvo a byl montován do typu Volvo 200.



Další vývoj typu- V prosinci 1982 došlo k vyhlazení vrásek, neboli k faceliftu- od této chvíle měly vozy LT ne kulaté čelní světlomety,ale obdélníkové,motor byl doplněn o turbodmychadlo, takže k označení D24 přibylo ještě písmeno T. D24T byl v době nasazení do výroby nejsilnějším motorem v typu Van v evropském měřítku,totéž platilo i o točivém momentu- 75kW (101k). Navíc byl nabízen i 66kW benzinový motor. Oba motory byly upraveny do ploššího vzhledu, což umožnilo zkrácení středového krytu motoru a tím i montáž třetího sedadla v kabině. V roce 1986 byla nabídka motorů rozšířena i o verzi D24TIc, což byl turbomotor s mezichladičem plnícího vzduchu (intercooler). Tyto motory byly používány i ve vozech Volvo řady 760 (viz fotogalerie uživatele Mišutka).



V roce 1983 došlo k dílčím úpravám interiéru, mírnému přepracování přístrojové desky a hlavně začal být nabízen třetí rozvor náprav, čímž došlo k prodloužení ložné plochy na 4,6m. V r.1985 byl představen LT 55, vůz s nosností 5,6t a pro extrémní podmínky i vůz s náhonem 4x4 s manuálně přiřaditelným pohonem přední nápravy. Vozy LT byly hojně používány k amatérským i profesionálním přestavbám na karavany. Jedním z nejznámějších modelů, oficiálně schváleným k provozu, byl model Florida.


Model Praga-Mil?­nek

Platforma vozu LT byla použita na společný projekt automobilek VW a MAN k vytvoření tzv. G serie- vozů s nosností od 5 do 10 tun. Tyto vozy byly stavěny v letech 79-93. Ve Španělsku byly známé jako Pegaso Ekus,v Brazílii postavené vozy tohoto typu byly dodávány na trh v USA jako Peterbilt Mindranger. Vaozy 4x4 byly v Rakousku prodávány jako Steyr-Puch Noriker. Volkswagen LT první generace byl vyráběn: Typ 28- 04 1975 až 06 1991 Typ 21- 08 1991 až 12 1995 Po skončení výroby první generace začala výroba 2 generace LT, Typ 2D

Info bylo použito z : Wikipedie, Volvo CZ, Foto Google a Wikipedie a Milínkova fotogalerie


Naši partneři

Dostupnost podle Monitoring-serverů.cz
 
Copyright © VW OLDIES club o.s. :: V roce 2009 vytvořil Ferror - ferror( at )seznam.cz
Icons from: http://www.famfamfam.com , http://grafika.profitux.cz