Náš partner pro povinné ručení pojišťovací auto makléř. www.auto-makler.cz
>>> více ... <<<
de vlajka Dnes je: úterý 29.11.2022 :: Svátek má: Zina, zítra: Ondřej   
VW OLDIES CLUB
Přihlásit se Uživatelské jméno: Heslo:
Registrace :: Ztracené heslo
Pro správné a funkční přihlášení je nutné mít ve svém prohlížeči zapnuté cookies!! Jak zapnout cookies?
Brouk, Caddy, Derby, Golf, Jetta, LT, Passat, Polo, Scirocco, Transporter, ... µCHAT: Přístup do µChatu je omezen jen pro přihlášené uživatele!
 
Úvodní strana VW OLDIES CLUB Srazy STAŘEŠINEK Fórum Články Fotogalerie Kalendář Uživatelé Odkazy Kontakt VW Oldies on Google+ VW Oldies on FACEBOOK

Jiné weby

Náhodné foto

Návštěvy

ONLINE: 1

DNES: 15
CELKEM: 829913

Web spuštěn 20.1.07 22:00
Na nové adrese: 11.1.08 1:00

Uživatelé

Registrováno: 662
Přítomno: 0
Nejnovější: Me2d

ONLINE UŽIVATELÉ:

Rekordy návštěv:
Zároveň připojeno: 257
Za 1 den: 766
Zároveň přihlášených členů: 13

Výměna benzínového srdíčka

Konkrétní zkušenost s výměnou motoru u B3


Když jsem skončil s výměnou motoru, říkal jsem si že udělám článek technicky založený, který by pomohl s výměnou tomu, kdo by něco takového musel podstoupit. Když tu sedím a v hlavě si srovnávám co psát, docházím pomalu k názoru, že technický článek vynechám - dopíšu dodatečně - a radši se s vám podělím o celý příběh.

Již 2 roky jsem majitelem Passata B3 s benzínovým motorem 1.8i, 66kW, rv 1992. Nebudu tady Pašíka vychvalovat, všichni víme jaké má výhody a nevýhody, jen bych rád podotkl, že prakticky pokaždé mě dovezl kam jsem potřeboval. Až jednou, zdánlivě obyčejného dne, jsem podnikl cestu do nedalekého Havlíčkova Brodu, vyřídil jsem co jsem potřeboval a byl jsem na odjezdu domu, když v tom jsem cítil že motor do kopce nemá tah a zespodu auta se ozývají "šílené" kovové zvuky. "Spojka - určitě jsem na nýtech" pomyslel jsem si, to už jsem ovšem byl na hlavní, našel jsem zapadlou uličku kam jsem s autem dojel. Motor šel normálně, šlapu na plyn a slyším jen kovové "rachty rachty" a to i s vyšlápnutou spojkou při stojícím vozidle.

Auto jsem tam nechal a dopravil se domu, když jsem se večer vrátil s tátou tak jsme to nastartovali a motor šel pouze na 2 válce, přičemž když se vytočil šly z motoru zvuky ne nepodobné mlácení kladiva do kovadliny.


za?¨??tky rozeb?­r??n?­

a je venku..
Cestou domu, na laně za Fabií, jsme se stavili u známého mechanika co pronesl konečný rozsudek - mrtev. Měl jsem náladu na nic a passata se chtěl zbavit, věřím že by skončil na vrakáči nebýt VW clubu a nadšenců do Passatů.

Začal jsem shánět informace co a jak. Klubák Passta měl doma náhodou tentýž motor - blok s hlavou - bylo rozhodnuto, jakmile budou peníze vezmu od Passty "polo"motor a nastrojím na něj věci z mého starého motoru. Co ale dál - dotáhnout mechanikovi auto ať vyndá motor a dá tam nový tak jak to je, nebo to zkusit svépomocí? Rozhodl jsem se, že to zkusím sám a začal jsem rozdělávat auto.

Vytáhnout motor bylo dílem okamžiku, ačkoliv jsme se s tátou zapotili (vytahovalo se to i s 1. dílem výfuku a ten se neustále někde zachytával) Jakmile byl starý motor venku začal jsem s jeho odstrojováním, nakonec jsem sundal i hlavu a zjistil že bylo vypálené těsnění pod hlavou - došel jsem k názoru, že kovové zvuky, které byly slyšet tehdy z motoru mohly být buďto ojniční šálky na klice, nebo jak "lítala" komprese z jednoho válce do druhýho. Když jsem natočil píst ve válci cca 5mm pod horní úvrať, byla znatelná vůle pístu ve válci, prstem jsem bez větších problémů píst rozhejbal do stran - což mě utvrdilo v názoru, že dávat tenhle starý motor do cajku nemá sebevětší význam.


posledn?­ m?­sto kde byl motor "komplet"

pohled do ??trob agreg??tu

Ale příběh pokračuje, sehnal jsem peníze a vydal se k Passtovi pro motor. Když přijedete k člověku co má doma spoustu věcí na Passata, nedá vám to a odvezete si toho víc, než jen pro co jste přijeli. Díky tomu jsem si dovezl i přední sedačky z GIII s bočním vedením (sklápěcí - ze 3dvířka) a kožené tapecírunky původem ze syncra. Nový motor byl osazen odlehčeným setrvačníkem (předpokládaná váha cca 4-5kg) a v relativně dobrém stavu co se vzhledu týče. Nicméně když byl motor na stole, tak jsem si řekl že ho zkulturním. Sehnal jsem si žáruvzdornou černou matnou barvu a po očištění bloku jsem jej natřel. "Co s hlavou?" říkal jsem si, nakonec jsem se rozhodl že jí nechám "stříbrnou" a pouze jí trochu vyčistím.

O zbylých barvách jsem měl poměrně jasno - sytě červená. Děda, ze staré školy, byl názoru vzít to normálně štětcem, to jsem okamžitě zavrhnul, pak přišel jeho nápad se sprejem, odmítnutí se dědovi dostalo rychleji, než u nápadu se štětcem. Nakonec bylo rozhodnuto - bude to prášková barva, táta měl shodou okolností známého v jedné takové firmě kde tohle provozují, odvezlo se mu to a čekalo se. Mezitím se čistilo sání, vařily svody atp. Když už lakování trvalo bezmála měsíc - a jak jsem zjistil tak díly ležely celou dobu kdesi ve skladu a ani se na ně nesáhlo - poznal jsem, že ten "známý" není ve skutečnosti tak spolehlivý jak se zdálo, díly jsem si vzal zpět a daly se do jiné firmy kde to během 2 dnů dotáhli k dokonalosti.

Prvně jsem měl trochu strach, že jsem vybral až moc sytou barvu, či že ta lesklá bude moc lesklá a bude to jako pěst na oko. Všechny obavy opadly ve chvíli, kdy jsem si pro díly přišel a viděl je - byla to nádhera


p??vodn?¬ bylo s??n?­ ??pln?¬ ?¨ern?©

d?­ly z pr????kov?©ho lakov??n?­ jsou doma
a věděl jsem, že to byla dobrá volba. Díly jsem odvezl domu a ještě jeden den si je nechal u sebe a jen se kochal.

Další den jsem začal s konečnou kompletací, kterou jsem do té doby nemohl provést - na lakování byl i držák který držel vodní pumpu. Nastavili jsme rozvody - je to opravdu hračka - vše zkompletovali a mohlo se s motorem do auta. Ještě jsem nakoupil věci jako nové silentbloky, manžetu na vnitřní homo kloub, olejový filtr atp. Pak vyvstala otázka co s motorovým prostorem. Finanční zdroje pomalu vysychaly, takže na řadu přišla WAPka a důkladné očištění celého motorového prostoru - výsledek byl vidět a moje pocity z konečného vzhledu byly dobré.

Pak Přišel "Den D" přetáhli jsme auto, na kotouči převezli motor do horní garáže, kde je kladka a mohlo se začít. Zezačátku byl problém motor uchytit na kladku, nechtěl jsem aby se něco odřelo, takže jsem furt nebyl spokojený, nakonec se vše vyřešilo pomocí klínových řemenů. Uchytit motor bylo otázkou pár minut, chvíli jsme sice bojovali se "vzpříčenou" poloosou mezi převodovkou a nápravnicí, ale i to se nám zdárně podařilo vyřešit.


u?? jen do auta

p?¸?­pravy na implantaci

Motor byl usazen v autě a začala ta naprosto finální fáze...vše šlo hezky a s ničím nebyl problém, za cíl jsem si dal - složit to tak ať to můžu nastartovat a zjistit jestli se točí - takžej jsem nasadil chladič, přidělal hadice, nalil olej a vodu, donesl baterii a proběhl první start. Bohužel byl neúspěšný, jak se motor po roce zakonzervování otočil na sucho tak vydal ošklivej zvuk a já leknutím vypnul zapalování. Při druhém pokusu chytil na otočení a zvesela si brblal. A že zvesela to mi věřte, nebyl přišroubovaný výfuk. Měl jsem radost a o to s větší vervou jsem pokračoval ve skládání.

Problém nastal ve chvíli kdy jsem zjistil, že vnitřní homo-kloub je zase zaseklej mezi převodovkou a nápravnicí, nešlo to tam ani zpět. Páčení Montpákou také nepřinášelo očekávané ovoce, protože hrozelo roztržení manžety, po 1,5 hodině zápasení s kloubem se stalo to čemu jsme se chtěli vyhnout...kloub se rozpadl a kuličky se válely všude v trávě. Následovalo stažení kloubu z polo-osy a skládání, byl to hlavolam a věřím, že i Pánové Losna a Mažňák by koukali jak rychle jsme to skládali. Když byl kloub složený nasadil se na poloosu a konečně byl přidělán k unašeči na převodovku, auto bylo pojízdné až na žalostný stav předních brzd a neposkládaný čumák.

Následovala cesta vlakem do depozitáře v Havlíčkově Brodě, kde jsem vyzvedl značky a dá se říct - už jsem viděl cílovou pásku.Brzdy jsem objednal nové, a druhý den spolu se skládáním předku je vyměnil.


skl??d??me a skl??d??me...ta p?¸?­jemn?¬j???­ ?¨??st cel?©ho procesu v??m?¬ny
Nacvakly se značky a bylo hotovo...ta chvíle kdy dokončíte práci, pro vás tak důležitou, je neskutečně krásná a uvědomíte si, že stojí za to tahle auta udržovat v provozu!

Na závěr článku, bych moc rád poděkoval svému tátovi a dědovi, kteří byli nápomocni kdykoliv jsem potřeboval, dále všem z tohoto serveru i všem z vw-clubu, kteří mě podrželi (ať už materiálně, či morálně). Všem Vám patří Dík!


hotovo? ANO!
Rád bych ještě podotknul, že celková cena procesu se vyšplhala na 8289,-Kč což není moc a je to relativně hezká cenovka.
















Naši partneři

Dostupnost podle Monitoring-serverů.cz
 
Copyright © VW OLDIES club o.s. :: V roce 2009 vytvořil Ferror - ferror( at )seznam.cz
Icons from: http://www.famfamfam.com , http://grafika.profitux.cz