Výměna tachometru a podsvícení

Vzhledem k tomu, že mi někdy vloni v létě začal u mé bédvoječky zlobit tachometr rozhodl jsem se před několika dny pro jeho výměnu...
Pokus o návod
Vzhledem k tomu, že mi někdy vloni v létě začal u mé bédvoječky zlobit tachometr - semtam se zastavilo počítání km a ukazatel rychlosti se po ciferníku občas pohyboval taky trochu podezdřele - rozhodl jsem se před několika dny pro jeho výměnu.
Původní představa byla, že nahradím kompletně budíky (celý přístrojový štít skládající se z tachometru, hodin, teploměru a palivoměru) za jiné, které jsem získal z B2 na náhradní díly.

Bud?ky - zadn? strana
Předpokládaný pracovní postup byl jednoduchý, rozeberu náhradní budíky - přetočím u nich tachometr na hodnotu km, které má můj pašík "nalítány", složím a pak je jednoduše vyměním za budíky stávající.

Rozmontovan?© bud?ky
Pro rozmontování budíků je potřeba z jejich zadní strany odšroubovat 8 šroubů 6mm, které je drží pohromadě a zároveň drží folii s obvody (viz foto). Také je třeba uvolnit z obalu budíků přípojky na kabeláž, které jsou připevněny k folii s obvody a vytáhnout objímky s žárovkami osvětlení.
Následně lze oddělat celý obal budíků i s plexisklem a zůstane pouze folie s jednotlivými přístroji, pozor - po odpojení ukostření se tachometr zcela oddělí, není s folii nijak dále spojen.

Zadn? kryt tachometru
Dále je potřeba vyšroubit dva šroubky poblíž hřídele tachometru. Odstraníte tak jeho zadní kryt a lépe se dostanete k jeho mechanice. Na fotografii můžete vidět malou osičku, na které jsou umístěna bílá plastová ozubená kolečka, která vymezují polohu jednotlivých částí číselníku. Ferror doporučuje tuto osku vyklepnout a nastavit požadovanou hodnotu km.

???seln?k KM zbl?zka
Mě se podařilo tuto osku šroubovákem mírně nadzvednout, nastavit km a po uvolnění se vrátila zpět bez deformace. Jedná se ale asi o trochu rizikovější postup.
Takto máte nastaveny kilometry bez zdlouhavého "stáčení" pomocí vrtačky, při kterém můžete poškodit uchycení náhonu tachometru.
Pozn. když už máte budíky takto rozdělané, můžete to využít pro výměnu led diod pro ukazatele směru, dálková světla, žhavení apod.
Následně přístrojový štít zkompletujete opačným postupem. Já jsem dále v horní části přístrojového štítu vytáhl
zelenou fólii, která má na starosti zelené osvětlení budíků a nahradil ji za
červenou, kterou jsem našel doma (vystřiženo z plastové krabičky, proto je na dvou místech zohnutá

), jen jsem ji lehce přebrousil jemným smirkem kvůli rozptylu světla.

V??m?¬na folie
A je hotovo!!
A teď jedno důležité upozornění!!! Budíky na bédvojkách do 1985 a po 1985 nejsou stejné, mají jiné přípojky kabelů. Tuto nepříjemnou věc jsem zjistil až nakonec po zkompletování budíků
, takže následovalo jejich opětovné rozložení plus rozložení stávajících a náhrada pouze tachometru, který naštěstí pasuje. Dále totéž s výměnou folie
.

??erven?¬ podsvicen?©, ale foceno mobilem :-(
Ale výsledek stál za to, tachometr funguje (dokonce přesně - zkoušel jsem dnes na radaru s ukazatelem aktuální rychlosti) a červeně podsvícené budíky jsou fakt pěkné (zatím jsem bohužel nevyfotil, snad příště)
Aktualizace článku: Taxem už červeně podsvícené budíky nafotil, bohužel jen pomocí mého mizerného foťáku v mobilním telefonu, takže fotka nic moc. Na fotce se spodní část budíků "topí" ve tmě, ve skutečnosti tomu tak není.