Náš partner pro povinné ručení pojišťovací auto makléř. www.auto-makler.cz
>>> více ... <<<
de vlajka Dnes je: úterý 18.01.2022 :: Svátek má: Vladislav, zítra: Doubravka   
VW OLDIES CLUB
Přihlásit se Uživatelské jméno: Heslo:
Registrace :: Ztracené heslo
Pro správné a funkční přihlášení je nutné mít ve svém prohlížeči zapnuté cookies!! Jak zapnout cookies?
Brouk, Caddy, Derby, Golf, Jetta, LT, Passat, Polo, Scirocco, Transporter, ... µCHAT: Přístup do µChatu je omezen jen pro přihlášené uživatele!
 
Úvodní strana VW OLDIES CLUB Srazy STAŘEŠINEK Fórum Články Fotogalerie Kalendář Uživatelé Odkazy Kontakt VW Oldies on Google+ VW Oldies on FACEBOOK

Jiné weby

Náhodné foto

Návštěvy

ONLINE: 1

DNES: 28
CELKEM: 804206

Web spuštěn 20.1.07 22:00
Na nové adrese: 11.1.08 1:00

Uživatelé

Registrováno: 660
Přítomno: 0
Nejnovější: Pajisb

ONLINE UŽIVATELÉ:

Rekordy návštěv:
Zároveň připojeno: 257
Za 1 den: 766
Zároveň přihlášených členů: 13

VW K70

Vůz který nikdy nebyl VW


Historie (ne) povedeného převzetí konkurenční značky

V polovině 60tých let znamenala značka VW malé bublající vozy s boxerem vzadu.Vedení firmy zamýšlelo změnit jak výrobní program,tak i image značky.Volkswagen nejprve převzal koncern Auto Union,který do té doby soustřeďoval 4 značky-DKW,Audi ,Wanderer a Horch.V první fázi po převzetí zanikla značka DKW(Das Kleine Würder-Malý zázrak),zároveň však byla znovuvzkříšena značka Audi. Na počátku roku 1969 byla převzata i firma NSU a vznikla tak divize s plným jménem Audi NSU Auto Union AG.


V té době měla značka NSU již ve fázi testovací serie vůz K70,navržený šéfkonstruktérem Ewaldem Praxlem.Vozidlo bylo následníkem neúspěšného Ro 80,což byl vůz vybavený Wankelovým rotačním motorem.K70 byl vybaven konvenčním motorem uloženým vpředu,4 válce,70 koní.Počáteční písmeno ,,K“ znamenalo ,,píst“(Kolben). Čtyřdvéřový sedan K70 měl být předveden premiérově na autosalonu v Ženevě 1969 s původním logem NSU.Došlo však k velmi kuriózní situaci-koncern VW na stejné výstavě předváděl nový vůz Audi 100 a K70 byl přímý konkurent!Proto bylo rozhodnuto,že K70 bude vystaven jako VW,ale jeho premiéra bude odložena!Premiéra K70 se skutečne posunula na podzim roku 1970.


Po nepřerušené řade vozidel VW s vzduchem chlazeným motorem vzadu(brouk,T2,T3 a 411,412),znamenal model K70 nový trend-motor vpředu,hranatá karoserie,velký vnitřní prostor a hlavně pohon přední nápravy. Nový vůz byl v mnoha ohledech jako z jiného světa,poprvé se začalo dokonce hovořit o nutnosti pasivní bezpečnosti.U K70 se tyto snahy projevily zejména umístěním nádrže v bezpečné zóně za nápravou,sloupek řízení byl lomený s kloubem,pro minimalizaci poškození hrudníku při čelním nárazu.Také viditelnost z vozu byla nadprůměrná,díky velkým panoramatickým sklům podle vzoru amerických aut.Jedním z nejvýraznějších rysů vozu byl ale zavazadlový prostor,který byl do té doby u značky VW popelkou.Dalším vylepšením oproti zastaralým broukům byl posaz řidiče i spolujezdce,díky vyšším sedadlům.Díky tomu byla nadprůměrná hodnota viditelnosti z vozu i vůči konkurenčním značkám.


Vůz poháněl motor o oběmu 1605ccm,v pofaceliftové verzi to pak byl motor 1807ccm.motory měly tyto parametry: Modelový rok 1970-74-verze 1600 Vrtáníxzdvih 82x76mm,75PS(55kW),dvoukarburátorová verze až 74kW/5200ot/min.komprese 8,5:1 Modelový rok 1970-73-verze 1600S Vrtáníxzdvih 82x76,90PS(66kW),dvoukarburátor až 89kW/5200ot/min,komprese 9,5:1 Modelový rok 1973-74-verze 1800s Vrtáníxzdvih 87x76,100PS(74kW)dvoukarburátor 99kW/5300ot/min,komprese 9,5:1


K70

Vůz měl všechna čtyři kola zavěšena nezávisle,v předu McPhersony,příčná ramena i stabilizátor,zadní náprava byla vybavena vlečnými rameny.Na přední nápravě byly sériově namontovány kotoučové brzdy s vnitřním chlazením.Standartně byly montovány cyklovače stěračů i vyhřívání zadního skla.K70 měl při rozměrech 4455x1685x1450 váhu mezi 1060-1100 podle verze motoru.Slabší verze motorizace vyvinula max. rychlost 148km/h,silnější verze až 162km/h.Spotřeba se pohybovala v rozmezí 9,4-11l/100km Obě řady vozů K70,původní i faceliftová verze,vznikaly současně,a to až do roku 1975,kdy byla nerentabilní konstrukce z důvodu obtížné prodejnosti,a to zejména z důvodu skutečnosti,že se jednalo o následníka velmi problémového Ro80,což potenciální kupce odrazovalo,zastavena.Vyrobeno bylo celkem 211127ks,většina z nich již neexistuje ze zcela prozaického důvodu,při výrobě byl použit plech nízké kvality,proto vozy trpěly náchylností k fatálnímu prorezivění.


K70

Pro značku VW bylo zastavení výroby K70 krokem vpřed,protože byl k výrobě připraven zdravý následník-VW Passat. Fakta i fota použity z:Wikipedie,auto.cz


Naši partneři

Dostupnost podle Monitoring-serverů.cz
 
Copyright © VW OLDIES club o.s. :: V roce 2009 vytvořil Ferror - ferror( at )seznam.cz
Icons from: http://www.famfamfam.com , http://grafika.profitux.cz